October 16, 2002
January 4, 2003
så då behöver jag ente ha det i första jacket då..ingen skillnad..för att det går när man lyfter på lure ni det andra jacket men det vi har kopplat till nu e första jacket för att när jag snackade i en telfon som e kopplat till det närmaste så försvann han i första luren när jag lyfte den som e typ 8m bort..
tackar för svaren
February 1, 2002
rock599 wrote: jag fick mitt adsl igår...och då hade vi ente kopplat det till första jacket..det har vi nu..jag undrar om det gör någon skillnad snabbare eller så...och om det gör någon skillnad om man har en 10m sladd eller en 2m slad mellen (TP-sladd)
Hej!
Det har inte någon betydelse om du har en Tp kabel som är 0,5m lång eller en på 100m, men där emot så ska du ha adsl modemet kopplat i det första telejacket, av den anledningen att adsl länken bryts om det är någon som lyfter en telefon lur vid telefonsamtal om den inte sitter i första jacket, och det är ju inte så lyckat eller hur. Så se till och anslut adsl modemet i första tele uttaget och inget annat. Telefon och annan utrustning kan således anslutas till vilket , efterföljande telejack som helst utan någon inverkan på adsl länken. Hastigheten blir ej högre med kortare kabel melan ditt jack och adsl modemet för övrigt.
Lycka till.
1 Guest(s)