July 18, 2003
Hej
Jag har fått i uppgift att ta reda på lite information om olika överförningstekniker.
De jag ska ta reda information om är följande:
modem (vanligt 56k)
ISDN
ADSL ev. Bredband
Och frågorna är:
1. Hastighet (min och max)
2. Bandbredd
3. Störningar (vilka delar är känsliga för störningar)
4. Speciella krav på utrustning (dator, inställningar, kablar och mjukvara)
Om ni kan svara på dessa så vore jag väldigt tacksam, är även väldigt tacksam mot de som ger länkar där jag kan hitta informationen jag söker.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
December 24, 2002
*blitz* wrote: Hej
Jag har fått i uppgift att ta reda på lite information om olika överförningstekniker.
De jag ska ta reda information om är följande:
modem (vanligt 56k)
ISDN
ADSL ev. BredbandOch frågorna är:
1. Hastighet
2. Bandbredd
3. Störningar (vilken den är känsligast för störningar)
4. Speciella krav på utrustningOm ni kan svara på dessa så vore jag väldigt tacksam, är även väldigt tacksam mot de som ger länkar där jag kan hitta informationen jag söker.
kan du specifiera frågorna lite.. t ex bredband, vilken hastighet? öhh.. definiera... menar du minsta hastighet..?
ISDN finns oxå o flera hastigheter..
Speciella krav på utrustning.. hmm... specifiera denna oxå.. kablar? verktyg? modem? nätverkskort? etc? vad menar du för utrustning?
July 18, 2003
Uppdaterat nu! Kolla första inlägget!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
1 Guest(s)