Free6 i Kina|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Free6 i Kina
Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
October 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 30, 2006 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Ett problem av lite mer delikat natur som man kanske inte ringer supporten och fragar om, sarskilt inte har nere. Hursom sa flyttade jag nyligen till Kina och internet har suger valdigt hart.

Jag kan dock na alla sidor, det tar bara lite tid, men ovan namnda ar dessvarre ett undantag.

Man kor nagon form av censur har vilket bor vara mojligt att kringga, men hur fan da? Nagon sorts portforwarding, proxyanvandning eller...? :S. Fast att surfa den typen av material med proxy kanns ju heller inte som en tillfredstallande losning.

Forslag?

// Haukrrr

Loggo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
Member Since:
December 24, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1028365
March 30, 2006 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print
sweborn
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
Member Since:
February 15, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1028536
March 31, 2006 - 6:04 am
sp_Permalink sp_Print

Är det en bra ide att kringgå Kinas censur när man bor i Kina?

Det kanske är 0 risk som redan erkänt dekadent västerlänning, men jag blir lite nyfiken.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
October 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1028544
March 31, 2006 - 6:57 am
sp_Permalink sp_Print

Jag haller pa att konfigurera det dar TOR vilket minst sagt var en rejal huvudvark men jag tror jag borjar narma mig en losning, sidan gar forbannat segt dock (Osurfbart segt).

Testar vidare sa lange! Iaf nagon har forslag pa annan losning ar det valkommet :).

Som vasterlanning kan du gora mer eller mindre vad du vill i Kina och max fa lite boter, det ar iaf du ar Kines du ska akta dig.

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1028566
March 31, 2006 - 9:05 am
sp_Permalink sp_Print

Fråga någon polare som har en server i t.ex. sverige om du kan få köra ssh tunnel så fixar det biffen.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
Member Since:
August 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1029332
April 2, 2006 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Spärra av internet, ren diktatur.

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
Member Since:
August 9, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1029706
April 4, 2006 - 7:55 am
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: Spärra av internet, ren diktatur.

Eh...ja? Det var ironiskt antar jag? Jag kräver en smiley.

BarateaU wrote: Fråga någon polare som har en server i t.ex. sverige om du kan få köra ssh tunnel så fixar det biffen.

Det bör ju fungera ganska enkelt med ssh, eller så kan man ju köra med en vpn-tunnel, det har jag hört att många företag kör med i kina. 🙂

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
Member Since:
May 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1029725
April 4, 2006 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle vara intressant att veta på vilken nivå dom filtrerar trafik, be en polare (som inte bor i en diktatur) att ge dig ett ip nr till en otillåten site och testat att surfa in på den, tror knappast att deras filter är så basic att dom bara stoppar DNS förfrågningar efter ett givet mönster, men det kan värt ett försök.
Jag skulle testa hamachi (ev felstavat) med det programmet ska du enkelt kunna skapa vpn tunnlar, men det kräver att du har någon på utsidan som också kör det.

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1029761
April 4, 2006 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: Skulle vara intressant att veta på vilken nivå dom filtrerar trafik, be en polare (som inte bor i en diktatur) att ge dig ett ip nr till en otillåten site och testat att surfa in på den, tror knappast att deras filter är så basic att dom bara stoppar DNS förfrågningar efter ett givet mönster, men det kan värt ett försök.
Jag skulle testa hamachi (ev felstavat) med det programmet ska du enkelt kunna skapa vpn tunnlar, men det kräver att du har någon på utsidan som också kör det.

hehe mjo de lär vara lite mer advancerat en så.
testa annars "your-freedom" programvaran, om du vill köra gratis verren så får du typ 5kb/s men om du betalar så kan du få lite mer.
Det är simpelt att installera och de har bra instruktioner.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 47
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL