March 31, 2003
Tja //
Har försökt fixa min FTP me min DL 704p router från dlink men det funkar fortfarande inte har prova DMZ oxå men nope ingen kan koma in till den.. liksom man får juhh oxo en konstig ip 192.168.0.184 :bok: Så nu undrar jag om man på något sett kan fixa det här kanske låsa upp portarna eller ? Står inget om det i manualen (ps. jag har den nyaste Firmwaren)
May 23, 2001
kutlo wrote: Ja jag har nog testa allt.. jag kan koma åt den i andra datorer i nätverket
1. När folk skall connecta utifrån ska de inte använda ditt IP som du får på din burk, utan IP:et som din router får från din ISP.
2. Du måste portforwarda port 21 (eller porten som du nu kör din ftp på) till IP:et som din dator har.
3. Det skall fungera med DMZ.
May 31, 2001
stormaz wrote: [quote=kutlo]Ja jag har nog testa allt.. jag kan koma åt den i andra datorer i nätverket
1. När folk skall connecta utifrån ska de inte använda ditt IP som du får på din burk, utan IP:et som din router får från din ISP.
2. Du måste portforwarda port 21 (eller porten som du nu kör din ftp på) till IP:et som din dator har.
3. Det skall fungera med DMZ.
Du glömde port 20 också.
Har en d-link 704 själv...
1 Guest(s)