May 26, 2004
Tjena..
jag har precis slängt upp min egna apache server ..
har alltså 2 datorer som är kopplat till en router och webbservern ligger bakom min vanliga dator (har även en cs server som rullar)
råkat ut för ett säkert enkelt problem....
jag ska ge en kompis ftp access till burken för han ska kunna uppdatera sin sida hos mig , precis som ett webbhotell...
när jag försöker ge honom acess kommer felkod 550 access denied...
jag har delat ut mappen i my shared folders och gett all access jag kan ge...
någon som vet hur man lyckas med detta ?
:cy:
May 26, 2004
Har 2 datorer...en agerar som huvudator den andra som webbserver..
FTP servern ligger på huvudatorn pga storleken på hd etc etc...
Jag vill att en person ska kunna logga in via min ftp server direkt till webbserver datorn...via shared folders...
där mitt problem kommer in, jag kan inte ge access får felmeddelande 550 varje gång någon försöker.
May 26, 2004
jo...alltså..hmmm njeee
öppnat den porten som gör så man kan logga in på ftp på huvudatorn...
men jag kan inte öppna 2 likadana portar med olika ip adresser (interna)
antingen eller, då får jag låta bli att ha ftp till huvudatorn men jag vill kunna ge access till båda 2...
Ghaaa...snyft vet inte vad jag ska göra =(
April 10, 2001
Som jag tolkar det skall du bara mappa upp den mappen som han skall ha tillgång till, till din ftp server,
du gör en genväg från datorn med webservern till datorn med ftpservern.
väl innne i ftp så skall det på hans konto då även finnas tillgång till mappen på webservern.
Har för mig att du måste lägga den mappen i roten på hans ftptillgång och sen skall den aktiveras och köras tillstånd för subdirs, make, osv.
Sen vet jag inte om din webserver i sig har nån inställning som blokerar/stoppar åtkomst/redigering. det måste du kolla upp också.
1 Guest(s)