July 17, 2002
Har sedan en tid tillbaka kört FTP till min Xbox för att kolla på hemvideorna jag gjort på datorn, och även för bildvisning för familjen (foton på tv äger!).
Det har funkat hur bra som helst, jag har kunnat ladda upp i 3-5Mb/s från Windowsmaskinen, men nu så helt plötsligt går det inte snabbare än ~40kb/s. Download funkar med full hastighet.
Har inte gjort något särskilt med xboxen, men det här upptäckte jag när jag kom hem från DreamHack där jag hade bytt mobo och lite annat. Har ingen annan dator att testa med.
Kör FlashFXP 2.1 i Windows XP på windowsburken och EvolutionX 3935 på krysslådan.
Hjälp? Har googlat som fasen, men de enda med samma problem kör wireless LAN, och det gör inte jag.
May 23, 2001
När du bytte moderkort bytte du nätverkskort också då eller? Har varit med om att det gått skitslött mellan två specefika datorer medans det flytit på fint mot för båda mot andra datorer. Men sedan har någon av datorerna bytt nätverkskort och då har allt fungerat fint igen.
July 17, 2002
stormaz wrote: När du bytte moderkort bytte du nätverkskort också då eller? Har varit med om att det gått skitslött mellan två specefika datorer medans det flytit på fint mot för båda mot andra datorer. Men sedan har någon av datorerna bytt nätverkskort och då har allt fungerat fint igen.
Ja, jag kör ju med det integrerade nätverkskortet. Fungerade ju hur bra som helst på DH, så jag förstår inte varför det inte går här.
May 23, 2001
The Whistler wrote: [quote=Pojo]Kolla om det är typ glapp i nån kabel.
Säkraste att utesluta nåt för att få nån början i felsökandet.
Har kollat glapp, och även bytt kabel helt och hållet. Samma fel ändå.
Windowsmaskinen fungerar fint med andra datorer.
Testa om xboxen fungerar fint med andra maskiner också. Isf är det bara att byta nätverkskort. Vet att det låter helt mongo men det har hänt mig iaf typ 2 gånger eller nått.
1 Guest(s)