August 17, 2004
Hej alla,
Jag är ny här och mina kunskaper är inte så imponerande. Försökte söka men hittade inget svar på mitt problem så jag försöker med ett inlägg.
Problem: Jag har Bostream 0,5 Mb och vill ha mer. Tyvärr är tydligen telestationen full (bor i Vasastan).
Jag har försökt få något vettigt besked från Bostream men utan resultat. Inga besked om när det kan bli bättre. Det är bara att ställa sig i kö och de vill inte säga om det tar två månader eller tre år. De lämnar inga besked om utbyggnad. Är det någon här som vet?
Tar det tre år byter jag nog. Telia kan tydligen leverera Telia 8000.
Tyvärr bär det mig emot att gå till Telia. Fast å andra sidan har Bostream på sistone visat sig vara som gamla Televerket fast värre.
Är det någon som vet vad jag skall göra:
- Vänta?
- Försöka köpa ett Screamabonnemang av någon? De får tydligen överlåtas. Finns det något ställe där folk handlar med sådana?
- Är det ingen idé att vänta kanske Telia 8000 är ett alternativ. Tyvärr är bindningstiden 12 månader och det diskuteras lite att dra in fiber i huset, fast det lär väl ta tid.
Är det någon som har haft samma problem som vet hur man skall göra? Jag vore VÄLDIGT tacksam för all hjälp jag kan få för att lösa det här. Det är surt att köpa en ny dator och sedan inte få en bra uppkoppling.
/Niklas
P.S. Jag har en konspiratorisk idé: Bostream skall tydligen dra igång en kampanj snart för 10 och 24 Mb-uppkopplingarna. Är det fullt vid St Eriksplan är det väl fullt i stora delar av stan (?). Konsumentombudsmannen och Marknadsdomstolen har säkert en hel del synpunkter på ett företag som marknadsför en tjänst som man vet att man inte kan leverera. Kan det vara så illa att de försöker mörka att det är fullt under överskådlig framtid? D.S.
March 27, 2003
Klart att du kan vänta men jag har en känsla av att så länge inga "bättre" tjänster finns lär väl knappast någon lämna sin plats i telestationen.
Om du ska ta över ett abonemang antar jag att det fortfarnade krävs en ledig plats. Dvs. personen som du "köper" det av måste bo nära dej.
Jag kanske cyklar..... :-S
October 26, 2002
adamnassjo wrote: Klart att du kan vänta men jag har en känsla av att så länge inga "bättre" tjänster finns lär väl knappast någon lämna sin plats i telestationen.
Om du ska ta över ett abonemang antar jag att det fortfarnade krävs en ledig plats. Dvs. personen som du "köper" det av måste bo nära dej.
Jag kanske cyklar..... :-S
låter logiskt
2 Guest(s)