September 17, 2001
Kan man koppla samman fyra stycken datorer med en D-Link bredbandsrouter? Det är en DI-804 med fyra portar 10/100 mbps RJ45 + en WAN + en uplink (vad är det?)...
Som rubriken säger; jag har Telia ADSL... vet att man kan korskoppla två datorer och få surfning möjlig med Telia ADSL, men... 😕
Någon som kan berätta hur man skall göra inställningar etc. för att få det att fungera? Vi ska LAN:a några dagar och skulle vilja komma åt nätet för kommunikation med omvärlden 🙄 !
Snabba tips är tacksamma!
May 22, 2001
Denna länk tar upp en del bra saker;
March 15, 2002
sibbor wrote: Kan man koppla samman fyra stycken datorer med en D-Link bredbandsrouter? Det är en DI-804 med fyra portar 10/100 mbps RJ45 + en WAN + en uplink (vad är det?)...
Som rubriken säger; jag har Telia ADSL... vet att man kan korskoppla två datorer och få surfning möjlig med Telia ADSL, men... 😕Någon som kan berätta hur man skall göra inställningar etc. för att få det att fungera? Vi ska LAN:a några dagar och skulle vilja komma åt nätet för kommunikation med omvärlden 🙄 !
Snabba tips är tacksamma!
Ja när jag gjorde det var det iaf bara att plugg in alla och sen funkade det =D
December 2, 2001
Va jag vet så kan du va upp till 256 pers med den där routern om jag inte minns helt fel... men då måste du koppla den vidare men någon annan stor hubb och de är just de uplinken är till för om du vill koppla den vidare till en annan hubb för att få fler portar. Dock kan du inte sätt någon vanlig dator i uplinken och då den används burkar även port 1 på routern inaktiveras.
1 Guest(s)