January 26, 2003
Om du har en router/firewall behöver du:
1. kolla upp vilka portar servern använder sig av.
2. göra en portmapping/portforwarding på din router/firewall.
Hur du gör det står säkert på tillverkarens sida eller i manualen.
men de brukar oftast bara vara att att göra en anslutning till routerns ip med din webläsare. Telnet går på endel också.
detta gäller förövrigt för all slags server aktivitet du vill ha på datorn. (www,ftp etc).
January 29, 2003
Mirkl0rd wrote: Om du har en router/firewall behöver du:
1. kolla upp vilka portar servern använder sig av.
2. göra en portmapping/portforwarding på din router/firewall.
Hur du gör det står säkert på tillverkarens sida eller i manualen.
men de brukar oftast bara vara att att göra en anslutning till routerns ip med din webläsare. Telnet går på endel också.detta gäller förövrigt för all slags server aktivitet du vill ha på datorn. (www,ftp etc).
Jag vet att CS-servar använder sig utav portarna 27005-20015.
Jag har öppnat de portarna helt korrekt, men utan resultat. Det funkar helt enkelt inte :(.
Jag har fått ett tips om att "mappa upp portarna", av en annan kille, jag förstod ingenting, så kan du förklara lite vad det innebär med att mappa portar, samt hur man gör.
Det sättet jag har försökt är att använda mig utav den mjukvara som följde med min router.
Det är där som jag har gjort portöppningarna.
Jag tror inte att det är fel på routern, för att jag har testat t ex. en Direct Connect-hubb.
Tacksam för svar!
January 29, 2003
Iceman wrote: Det som menas med att "mappa" portarna är att du ska skicka vidare all publik info på t ex port 27015 till IP adresser servern datorn har. Hur man gör det är lite olika beroende på vad man har för router.
hmm..routern har inget speciellt märke ,står inget och det finns ingen manual till den,,har du nån bra förklaring på vad som måste göras och hur i så fall?
1 Guest(s)