October 15, 2002
En fråga,
Låt säga att jag fått ett email från en viss hotmail adress... Får även viss info från mailen t.ex 123456@swipnet .... Siffrorna, grundar dom sig på ett abonnentnummer eller kanske tom ett telefonnummer? Går det att få reda på mer info angående avsändaren? Kan man få uppgifter om vem som har abbonemanget eller är det sekretess?
Kanske lite luddigt men jag hoppas ni förstår.. 😉
October 15, 2002
Hub wrote: Hotmail kan vara lite knöligt om det är något olagligt, men tele2 har garanterat koll på vem som använder den swipnet-adressen.
Grejen är den att det verkar som hans mailadress är fejkad, dvs han har använt ett mailprogram o skickat POP mail men bytt ut riktiga adressen mot en hotmailadress.. Därför får jag även fram ett 123456@swipnet nummer i mailet.. Så jag misstänker att dom sex siffrorna kan vara ett telefonnummer om jag inte minns fel.... Eller är jag helt ute o cyklar?
Nej, personen har inte gjort något olagligt. Jag är bara intresserad av vem det är.. 🙂
May 7, 2003
Jag vet iaf hur man får reda på avsändarens IP.
I hotmail så går du till alternativ -> Inställningar för meddelandevisning -> Meddelanderubrik "Fullständig".
Nu går du till mejlet i din inbox och öppnar det.
Du får nu en jävla massa tjafs under datum och allt det där.
Du ska leta efter "X-Originating-IP: [här står avsändarens IP]"
Du kan också se om en emejl är "äkta" här!
1 Guest(s)