February 3, 2007
Tjena!
Sitter här med en laptop (syrrans) och får inte nätverkskortet att fungera vid en nyinstallation, windows har jag kört om ett flertal ggr och även drivrutinen för nätverkskortet som är ett Netgear Ga511, allting sitter på ett windows 98 operativsystem, hade gärna installerat win xp om det vore möjligt men datorns begränsningar tillåter tyvärr inte det.
Det enda som händer då pcmcia kortet stoppas in i facket är att ikonen för pcmcia-kort upp i systrayen.
Går jag till kontrollpanelen och väljer Lägg till
ny maskinvara hittar windows inte pcmkortet, utan jag måste välja "diskett finns" för att komma vidare. När guiden är genomgången och datorn omstartad finns kortet inte i enhetshanteraren.
Då går jag till Nätverk och lägger till kortet den vägen - och då dyker kortet upp i enhetshanteraren efter omstart. Men med ett gult frågetecken, Enhetsstatusen visar: "Det gick inte att läsa in drivrutinen med NDIS.VXD, NTKERN.VXD. (Code 2)". Windows föreslår uppdatera drivrutinen, men problemt kvarstår hur många gånger jag än gör det. Då gjorde jag en ominstallation av windows och gick igenom proceduren ovan igen. Samma resultat. Men när jag försöker uppdatera drivrutinen har jag några gånger fått felmeddelandet: fel vid installation 1F6, och några gånger en windowsruta om fel vid installationen. Vidare, så har windows inte gett kortet några resurser, och det finns inga värden jag kan ändra på (under enhetshethanteraren/ nätverkskort/xircom-kortet....).
Vore verkligen tacksam för lite ideer och hjälp 🙂
Mvh
March 10, 2003
Ok, där har du problemet isf, Win98 SE eller nyare krävs som jag fattar det enligt Netgears sida.
Skall inte datorn spelas på skulle jag rekommendera Windows 2000 om det finns tillräckligt stor HD.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 3, 2007
Ctrl wrote: Ok, där har du problemet isf, Win98 SE eller nyare krävs som jag fattar det enligt Netgears sida.
Skall inte datorn spelas på skulle jag rekommendera Windows 2000 om det finns tillräckligt stor HD.
Där ser man 😮
Tackar så mycket för det snabba svaret! 😀
1 Guest(s)