Gathering HackerNight i Skövde|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gathering HackerNight i Skövde
[MqM]-Stinky
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 12
Member Since:
October 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 19, 2001 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

CPU tillsammans med klassen Telit ska ha ett Lan på Väster Höjds gymnasiet den 3-5 januari.
mer finns att läsa på http://ghn.dot.nu/

nic_1
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
Member Since:
July 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
123149
December 19, 2001 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

Har redan funnits en massa trådar om skiten men ok, får la återigen skriva ner mina erfarenheter av CPU.

---

1: LANet börjar, efter lite om och men (klagomål på att jag ej har armband o sen klagomål på att jag vill ha armband iom att jag tydligen ska få det från en annan snubbe.. herregud..)
2: Kommer fram och får se att det inte finns bord till mig.. happ, får väl gå och hämta ett själv då... Efter att ha hämtat bord så upkommer nästa problem. Inget nätverk... Går och frågar o efter ca 3 h så står man där med en switch.
3: När man precis hade tänkt sig att LANandet skulle börja så kommer nästa katastro. 0.175 mb/sek över nätverket!!! Herre. Detta "lilla" problemet löser sig efter en stunds förvirring o jag kommer upp i 1 mb/sek vilket inte är särskiljt imponernade men det är i alla fall acceptabelt.
4: Startar ICQ. Allt är frid ofröjd förutom att det timeoutar ibland... Upptäcker att inernetet är så gott som oandvändbart... Det stod 10 mbit på deras hemsida men efter lite prat så får jag reda på att det är 1 mbit här... Visst, det är helt ok, internetet är ej så viktigt men har dom skrivit att det ska vara 10 mbit så ska det fanemej vara 10 mbit också!
5: CSturneringen drar igång. 10 000 :- i prispengar var det sagt... På plats visar det sig dock att dom inte tänker betala ut det pga bristande intresse (avgift för att vara med i turneringen). Detta stod det om på hemsidan men antalet lag som krävdes delta ökades hela tiden suksesivt vilket skapade vissa problem på platts. Slutligen så bestämde sig den bästa klanen på plattsen att betala avgiften för att få in mer lag i turneringen så att dom kunde vinna sina 10 000 :-. Herre, är det såhär som det ska gå till när det arrangeras lan?
6: Efter att ha suttit med min megabyte i sekunden, snublan över taskigt dragna kablar och stört mig på CPUs oförmåga att göra nått vettigt så åker jag hem i förtid. Fanns helt enkelt ingen anledning att stanna.

Vist, CPU kanske gjorde sitt bästa men lanet så förtfarande nått otroligt fett o utifrån vad jag har hört från andra personer så har tidigare lan från dom varit lika katastrofala eller värre (hur gör man det sämre).

ALDRIG MER CPU FÖR MIN DEL IAF.

beaver
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 190
Member Since:
September 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
123188
December 19, 2001 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print




[MqM]-Stinky
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 12
Member Since:
October 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
123577
December 20, 2001 - 7:01 am
sp_Permalink sp_Print

Om du syftar på DotCom tyckte jag att det gick jävligt bra!!!!! det funkade direct!!!!!! så jag vet inte vad du syftar på!!!!!!!! och det är inte cpu som annordnar det ennsamma!!!!!!

gorkis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 384
Member Since:
June 15, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
123583
December 20, 2001 - 7:56 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-20 08:01, [MqM]-Stinky wrote:
Om du syftar på DotCom tyckte jag att det gick jävligt bra!!!!! det funkade direct!!!!!! så jag vet inte vad du syftar på!!!!!!!! och det är inte cpu som annordnar det ennsamma!!!!!!

Grabben ingen som tar dig på allvar. Använd mindre "!" och lär dig stava..
För övrigt så verkar LANet suga..

nic_1
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
Member Since:
July 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
123787
December 20, 2001 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-20 08:01, [MqM]-Stinky wrote:
Om du syftar på DotCom tyckte jag att det gick jävligt bra!!!!! det funkade direct!!!!!! så jag vet inte vad du syftar på!!!!!!!! och det är inte cpu som annordnar det ennsamma!!!!!!

Har varit i kontakt med uppåt ett tjugotal personer. Alla har klagat på:
- Prissystemet för CS
- Nätverkets rent katastrofala prestanda
- Nätverkskablarna som man snubblade på over golvet (seriös dragning)
- Att CPU ljugit om Internetbandbredden.

Tro inte att jag inte har någon form av koll på hur det har gått på deras s.k. hackernight-lan (om man nu ska skilja på dom och dot.com)... Jag har personligen inte besökt något av dom men är god vän med personer som har varit på flera stycken och det har aldrig fungerat tillfredställande
.

[ Detta Inlägg ändrades av: nic den 2001-12-20 16:42 ]

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
Member Since:
August 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
124339
December 21, 2001 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-20 08:01, [MqM]-Stinky wrote:
Om du syftar på DotCom tyckte jag att det gick jävligt bra!!!!! det funkade direct!!!!!! så jag vet inte vad du syftar på!!!!!!!! och det är inte cpu som annordnar det ennsamma!!!!!!

Men stava rätt! Det ser ju fan fånigt ut när du skriver sådär.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 38
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL