June 7, 2005
Tjenis. Jag har 24 Mbit från ComHem.
Ända sen jag började uppgradera min burk för 3 dagar sen så har min internet hastighet gått upp och ner på måfå.
Jag har nominalt ungefär 1.5 megabyte per sekund. Fast av någon anledning, helt slumpartat, så går den aldrig över 50 kb/sekund. Jag har prövat dom snabbaste sevrarna jag kan hitta som alltid har gett 1.5 MB/sek (minimum) men ändå samma skit. Enligt ComHems hemsida så är det inga driftstörningar i området..Jag har försökt att fråga i telefon men dom har tydligen andra saker att göra än att lyssna på klagomål.
Jag har prövat det vanliga: Reparera anslutningen, ta bort och avinstallera nätverkskortet, dubbel-kolla inställningarna i Protokollen..
Nån som vet vad som pågår?
*edit*
Jag har också prövat att disabla brandväggen, anti-virus och dyligt men funkar ej.
June 7, 2005
Efter en nogrannare test med TPtest 3 så visar det sig att på TCP så har jag 1 MBit och på UDP så har jag mina 24 Mbit...Nu ser jag inget uppenbart fel i mina TCP inställningar så jag vet inte varför det har blivit en sån. Jag har haft samma problem både före och efter en total formatering.
April 17, 2003
Jag skaffade 24mbit från comhem när det lanserades och fick problem efter ett tag och det berodde på att dom haft sånt tryck på 24mbit tjänsten och deras kapacitet räckte inte till för att ge mig minst 70% utav 24mbit ens så jag hade 0,25 mbit ena dagen o 4mbit den andre dagen så jag ringde o klagade och dom sa att dom har problem med sin 24mbit tjänst och jag fick avdrag på räkningen och sedan bytte dom ner mig till 8mbit och lovade att så fort det är lite mer stabilt med hastigheterna och dom kan leverera vad dom lovar så byter dom upp mig till 24mbit igen.
1 Guest(s)