June 26, 2002
Har fått problem med att mitt netvärk tappar kontakten lite då och då, runt var 10 - 15 min. Tappar allt för ett par sekunder sen kommer det tillbaks igen. Väldigt jobbigt då jag inte kan ladda ner och spela utan att det bryts. Problemet började när jag byte moderkort till Abit NF7-S. Trodde först det var det inbyggda LANet på moderkortet som orsakade problemet och satte i ett vanligt, fast det är lika illa med det :/
Och jag är säker på att det inte är min tp-kabel då jag har testa 3 olika med samma resultat, dvs inget.
September 1, 2002
Senast jag kollade tar inte en bildskärm upp en IRQ-plats?
Om du inte menade grafikkortet, så är det något nytt för mig! :bok:
Min gissning är antingen drivrutinsproblem med nätverkskortet, eller så kan det faktiskt också ligga hos internetleverantören.
PS. För att kolla om det finns några hårdvarukonflikter tar du egenskaper för "den här datorn" och väljer systemegenskaper (hur man hittar dit beror lite på vilken windowsversion du kör).
January 19, 2003
Om du kör Windows XP starta msinfo32 från kör/run, sen finns det en grej där som heter konflikter/delning(conflicts/sharing) där ser du om nånting delar IRQ.
Och ja jag menade grafikkortet (Gf4 Ti4200), det var när det hände saker på den andra bildskärms utgången som saker och ting gick på tok.
1 Guest(s)