January 31, 2004
Jag har dem, när det väl kom igång så har det fungerat klanderfritt, har deras 24mbits tjänst och ligger som max på 2,2Mb/s ner. Ingen downtid under de 6månaderna som jag har använt det.
Dock tog det ca 6mån för att det skulle kopplas in, ringde in otaliga ggr och de sa att beställningen inte fanns. Bytte från BBB till glocalnet, och själva övergången fungerade under samma dag.
Mitt problem med glocalnet är att jag hade deras 0.5 tjänst i ca 24dgr innan jag fick erbj. om deras 24 tjänst och upgraderade till det, men det var ingen som informerade mig om att de 11mån och 7dgr låg kvar och att jag fick 12mån ytterliggare i bindningstid, så vips hade jag 23mån bindningstid.
Nu har jag flyttat och kan inte ta med mig det, men betalar fortfarande. Så är du intresserad av glocalnet så kan du få mitt abb+modem samt en summa pengar. Hör av dig isf...
September 1, 2002
Min kusin har Glocalnet och han ångrar bittert att han tog dem som leverantör.
Supporten är bedrövlig, tar otroligt lång tid för dom att fixa något.
Dessutom har han haft en hel del avbrott, vilket han inte hade med sitt tidigare Telia.
Jag tycker därför du bör behålla Telia, som är en av de mer stabila ISP:erna.
April 7, 2002
a01marev wrote: Jag har dem, när det väl kom igång så har det fungerat klanderfritt, har deras 24mbits tjänst och ligger som max på 2,2Mb/s ner. Ingen downtid under de 6månaderna som jag har använt det.
Dock tog det ca 6mån för att det skulle kopplas in, ringde in otaliga ggr och de sa att beställningen inte fanns. Bytte från BBB till glocalnet, och själva övergången fungerade under samma dag.
Mitt problem med glocalnet är att jag hade deras 0.5 tjänst i ca 24dgr innan jag fick erbj. om deras 24 tjänst och upgraderade till det, men det var ingen som informerade mig om att de 11mån och 7dgr låg kvar och att jag fick 12mån ytterliggare i bindningstid, så vips hade jag 23mån bindningstid.
Nu har jag flyttat och kan inte ta med mig det, men betalar fortfarande. Så är du intresserad av glocalnet så kan du få mitt abb+modem samt en summa pengar. Hör av dig isf...
Alltså sånt hade jag aldrig accepterat... telia har samma sak att man kan uppgradera sin hastighet men då förändras inte eventuell bindningstid. Jag hade problem som helvete med spray när jag flyttade för ett år sedan. De sa hela tiden att de kunde leverera på det nya stället men efter 3 försök att få kundtjänsten att fatta att de skulle göra en "Förfrågan" och efter 3 brev med texten, nej tyvärr vi kan inte leverera bredband till dig. så blev jag förbannad och ringde upp och förde diskussion, skickade brev ringde igen... osv... till slut fick jag bindningstiden borttagen och jag fick de månder jag betalt utan uppkoppling återbetalde. Det gäller bara att stå på sig! skriv brev till almänna reklamationsnämden om det behövs.
December 3, 2004
Ok,så kort o gott,,man bör behålla sin ISP då?=
Så här har jag uppfattat Telia den tiden jag haft dem: Dyrare än andra,men stabilare och bättre kundservice samt support.
Risken är ju att man ångrar sig bittert om man byter då.
Men kan man få ännu fler reaktioner o reflektioner angående Glocalnet,som vad jag kan förstå,är den billigaste ISP:n som finns.
1 Guest(s)