Glocalnet|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Glocalnet
Intel P4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
Member Since:
December 3, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 30, 2006 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej.Jag funderar på att byta från Telia till Glocalnet. Men är lite osäker på hur bra de är. Kan man få lite respons på hur de är som leverantörer? Bra och billiga? Är det någon annan som bytt till dem och tycker de är bra resp. dåliga?

Tack på förhand.

mvh,

/Intel P4.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1064349
July 30, 2006 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har bara hört strul med dem, inte haft det själv dock. Telia däremot är väl en av de stabilaste leverantörerna som finns.

Intel P4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
Member Since:
December 3, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1064359
July 30, 2006 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok,men är det någon som HAR dem som leverantör? Ofta får man ju svar som grundar sig på andras erfarenheter.

a01marev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
Member Since:
January 31, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1064374
July 30, 2006 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har dem, när det väl kom igång så har det fungerat klanderfritt, har deras 24mbits tjänst och ligger som max på 2,2Mb/s ner. Ingen downtid under de 6månaderna som jag har använt det.

Dock tog det ca 6mån för att det skulle kopplas in, ringde in otaliga ggr och de sa att beställningen inte fanns. Bytte från BBB till glocalnet, och själva övergången fungerade under samma dag.

Mitt problem med glocalnet är att jag hade deras 0.5 tjänst i ca 24dgr innan jag fick erbj. om deras 24 tjänst och upgraderade till det, men det var ingen som informerade mig om att de 11mån och 7dgr låg kvar och att jag fick 12mån ytterliggare i bindningstid, så vips hade jag 23mån bindningstid.

Nu har jag flyttat och kan inte ta med mig det, men betalar fortfarande. Så är du intresserad av glocalnet så kan du få mitt abb+modem samt en summa pengar. Hör av dig isf...

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1064403
July 30, 2006 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Min kusin har Glocalnet och han ångrar bittert att han tog dem som leverantör.
Supporten är bedrövlig, tar otroligt lång tid för dom att fixa något.
Dessutom har han haft en hel del avbrott, vilket han inte hade med sitt tidigare Telia.

Jag tycker därför du bör behålla Telia, som är en av de mer stabila ISP:erna.

Avatar
HardCoder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 617
Member Since:
April 7, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1064447
July 31, 2006 - 6:45 am
sp_Permalink sp_Print

a01marev wrote: Jag har dem, när det väl kom igång så har det fungerat klanderfritt, har deras 24mbits tjänst och ligger som max på 2,2Mb/s ner. Ingen downtid under de 6månaderna som jag har använt det.

Dock tog det ca 6mån för att det skulle kopplas in, ringde in otaliga ggr och de sa att beställningen inte fanns. Bytte från BBB till glocalnet, och själva övergången fungerade under samma dag.

Mitt problem med glocalnet är att jag hade deras 0.5 tjänst i ca 24dgr innan jag fick erbj. om deras 24 tjänst och upgraderade till det, men det var ingen som informerade mig om att de 11mån och 7dgr låg kvar och att jag fick 12mån ytterliggare i bindningstid, så vips hade jag 23mån bindningstid.

Nu har jag flyttat och kan inte ta med mig det, men betalar fortfarande. Så är du intresserad av glocalnet så kan du få mitt abb+modem samt en summa pengar. Hör av dig isf...

Alltså sånt hade jag aldrig accepterat... telia har samma sak att man kan uppgradera sin hastighet men då förändras inte eventuell bindningstid. Jag hade problem som helvete med spray när jag flyttade för ett år sedan. De sa hela tiden att de kunde leverera på det nya stället men efter 3 försök att få kundtjänsten att fatta att de skulle göra en "Förfrågan" och efter 3 brev med texten, nej tyvärr vi kan inte leverera bredband till dig. så blev jag förbannad och ringde upp och förde diskussion, skickade brev ringde igen... osv... till slut fick jag bindningstiden borttagen och jag fick de månder jag betalt utan uppkoppling återbetalde. Det gäller bara att stå på sig! skriv brev till almänna reklamationsnämden om det behövs.

a01marev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
Member Since:
January 31, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1064457
July 31, 2006 - 7:55 am
sp_Permalink sp_Print

Absolut, jag kommer inte betala hela bindningstiden, har skrivit ett brev till deras huvudkontor, som jag väntar svar på.

Intel P4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
Member Since:
December 3, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1064475
July 31, 2006 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Ok,så kort o gott,,man bör behålla sin ISP då?=

Så här har jag uppfattat Telia den tiden jag haft dem: Dyrare än andra,men stabilare och bättre kundservice samt support.

Risken är ju att man ångrar sig bittert om man byter då.

Men kan man få ännu fler reaktioner o reflektioner angående Glocalnet,som vad jag kan förstå,är den billigaste ISP:n som finns.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1064494
July 31, 2006 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

Hur mycket billigare är det egentligen?

Intel P4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
Member Since:
December 3, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1064545
July 31, 2006 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ungefär 60 kr billigare på månad. Blir ju en del på ett år... 😮

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1064664
July 31, 2006 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Intel P4 wrote: Det är ungefär 60 kr billigare på månad. Blir ju en del på ett år... 😮

Okej...då tycker jag definitivt inte det är värt det. 720:- på ett år...trodde det var mer. Finns andra småsaker man kan låta bli att köpa om ekonomin är så tajt 😛

Intel P4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
Member Since:
December 3, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1064757
August 1, 2006 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

Jo ok,det blir nog att hålla sig till Telia ett tag till.

Tack för alla svaren.

mvh,

/Intel P4.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
Member Since:
August 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1065032
August 2, 2006 - 6:04 am
sp_Permalink sp_Print

Jag byte precis till Glocalnet. Tog en månad för dem att koppla in mig. Har inte haft några problem hitintills. Tycker tom att det går snabbare än BBB som jag hade innan. Sedan blev det nog en 100kr billigare per månad för mig.

Intel P4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
Member Since:
December 3, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1065096
August 2, 2006 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Ok,men kommer hålla mig till Telia så länge det inte skiljer mer i pris. Får se någon gång i framtiden om det ändras radikalt med priserna.

Tack för all respons och snabba svar.

mvh,

/Intel P4.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL