March 31, 2004
Jag har en polare som har glocalnet som ISP. Nu vill han kunna surfa på flera datorer samtidigt så jag installerade en bredbandsrouter från d-link och allt fungerade med PPPoe inställningar och så men efter 15 så kopplas han ner. Det är exakt 15 minuter så jag mistänker det är nån timeout någonstans. I bredbandsroutern har jag ställt in så att han ska återansluta om han tappar anslutningen.
Vad kan vara felet?
Någon mer som har glocalnet som känner igen sig?
March 31, 2004
okey.
Kopplar man r routern så fungerar det.
Jag funderar på om kan vara modemet som det är fel på. Kör man utan router så har man ju ett program som sköter uppkopplingen. Det programmet kanske ser till så att modemet ej kopplar ner. Nu med routern så kör man ju utan det programmet. Kan det påverka?
February 4, 2003
Vet att vissa Glocalnet modem har en inbyggd router redan från början... Dock ingen switch.
Kan bli promlematiskt med två switchar i rad, om man inte ställer om modemet till renodlad brygga.
Kolla om inte modemet redan har en router inbyggd, och om den har det så köp således bara en switch (eller skippa WAN porten på routern).
Hade nämligen liknande problem själv, även efter att jag ställde om den till renodlad brygga. Nu efteråt så fungerar allt korrekt som det ska igen....
1 Guest(s)