August 28, 2004
Imlal wrote: Anledningen till att GN tar ut 100kr extra för abonnenter som sitter på en Skanova station är att Skanova kräver mer betalt för 8mbit än vad t.ex. Song eller Telenor tar ut. Vet inte särskilt många företag som gillar att sälja en vara med förlust.
Nja, men 499:- för en 8 Mbit/s anslutning?
January 31, 2004
Måste bara få berätta om min historia med glocalnet, beställde deras 0.5mbit tjänst 4nov-05 vid nästa faktura fick jag erbjudandet om deras 24mbit som hade blivit tillgängligt, självklart hoppade jag på det. Dock inser jag nu 8månader senare att jag fick en bindningstid på 23månader!! :S
Att det framgick att den tidigare bindningstiden skulle akumuleras med den nya tror jag inte framgick särskilt tydligt om den gjorde det överhuvudtaget.
Det jag antog var att jag skulle få en ny bindningstid på 12mån, inte att den gamla som jag använt 1mån utav, skulle hänga med.
Hur man som seriöst företag binder upp kunder på så långa perioder, är för mig ett mysterium. Visst de tjänar på det just under dessa månader, men jag kommer aldrig aldrig ha mer med glocalnet att göra.
Anledningen till min illska beror på att jag har ~16mån kvar på mitt ab, och har flyttat och pga telestationen inte kan få glocalnet där. Så 16x299:-
blir den härliga summan 4784:- som jag måste betala utan att jag kan använda tjänsten. Yeeha.. eller inte...
Men än är inte slaget förlorat... Jag kommer försöka överklaga
1 Guest(s)