Glocalnet = Skit, skräp, värdelöst, sämsta skiten som finns.|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Glocalnet = Skit, skräp, värdelöst, sämsta skiten som finns.
Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
Member Since:
August 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 3, 2006 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jupp, så är det.

Jag har haft Glocalnet ända sedan det var Telenordia eller något sådant.
8 Mbit/s, 299:- i månaden.
+100 :- för att jag sitter på en station som inte ägs av dem
+100 :- för att jag tankar/skickar mer än 30 GB per månad (Vilken jävla skit, vem gör inte det som har 8 Mbit/s?)

Så totalt 499:- i månaden, och jag får ut kring 4.5 Mb/s. Det maximala jag någonsin kommit upp i var 680 kB/s eller något liknande när jag satt på morgonen, då ingen är vid datorn. För det mesta så låg det runt 600 när man pressade linan. Samt bara 0.5 Mbit/s upp. Skickade i runt 60 kB/s.

Så jag ringde glocalnet och slogs mot telefonkön. Jag hade antagligen "fel" på ledningarna, eller så var jacken i huset felkopplade. Jag använder inte första jacket heller, som att det ska spela någon roll.

Byter till Telia, och vad händer? Jo, jag får en lina som är 3 gånger snabbare i teorin, och förmodligen mycket snabbare i praktiken. Jag har inte fått hem mitt nya mode, och sitter på mitt gamla atm. Vipps, så var hastigheten uppe i 7.5/1 Mb/s.

Så glocalnet kan skita ner sig, sämsta ispn som finns i detta avlånga land. Sitter på exakt samma telefonstation, med exakt samma utrustning, och exakt samma jävla ledning som det var "fel" på.
Förmodligen för snåla för att betala för hastigheterna när kapaciteten finns att uppfylla hastigheten de säljer.

Så mitt råd är. Skaffa inte glocalnet. Absolut inte billigt, och absolut inte bra.

hymer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1188
Member Since:
May 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1099028
December 3, 2006 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ja kör glockalnet nu 8mbit får ut ca 5-6mbit men överlag så är ja nöjd med dom mer nöjd än med Felia iaf ;P

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
Member Since:
August 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1099031
December 3, 2006 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter också på glocalnet och har ca 800k/sec hem och ca 90-100k/sec upp så jag är nöjd.

Billigt är det med, 229kr/mån

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
Member Since:
March 31, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1099033
December 3, 2006 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

hymer wrote: ja kör glockalnet nu 8mbit får ut ca 5-6mbit men överlag så är ja nöjd med dom mer nöjd än med Felia iaf ;P

Vart är dom felia? har haft dom i 6 år utan problem.

Freezard
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
Member Since:
March 12, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1099034
December 3, 2006 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade Glocalnet 0.5Mbit från början var inga problem där förutom att det kändes långsamt efter några år så då bytte vi till BBB 24Mbit som gick i ljusfart i jämförelse. Men efter 1-2 år så bytte vi igen pga pingen i spel var kass plus att Glocalnet hade 100:- billigare i månaden så nu har jag haft Glocalnet 24Mbit igen några månader och det flyter på bra det, mycket bättre ping och laggfri, får bra hastigheter också 3x1MB/s som max.

Men 30GB i månaden är ju rätt mycket du jag tror jag laddar ner/upp max 5GB per månad men förmodligen mindre. Önskar att jag hade lite snabbare uppload än 1Mb bara, hade hellre haft 8/8 eller 10/10 eller så.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1099035
December 3, 2006 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

hymer wrote: ja kör glockalnet nu 8mbit får ut ca 5-6mbit men överlag så är ja nöjd med dom mer nöjd än med Felia iaf ;P

har kompisar som kör Glocalnet, de har en massa problem hela tiden

Själv har jag Telia, och får alltid runt 850kb/s ner, 110kb/s up på min 8/1 lina... aldrig problem, inte ett enda driftstopp någonsin

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1099042
December 3, 2006 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Av alla isp:er jag testat (4 st) så tycker jag telia hållit vad de lovat bäst och inneburit minst problem, de har även grymt snabb support iom de "äger" ledningarna. tyvärr är de för dyra av förklarliga skäl.

glocalnet var bara jobbiga o jag fick aldrig ut vad jag villa av linan. att man får betala 100 kr extra om man tankar över 30gig på en månad beror på "telia". glocalnet använder skanovas linor och det har alltid ingått i avtalet att denna extra avgift ska kunnas tas ut. telia har aldrig orkat ta ut den innan men börjat nu.

om man då sitter på glocalnets 8mbit lina så innebär det att man får utnyttja maximal hastighet max 8-9 timmar sen får man betala mer. det fick mig att byta till BBB. får nu 3ggr hastighet till samma pris, o inget krångel än så länge.

hymer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1188
Member Since:
May 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1099048
December 3, 2006 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: [quote=hymer]ja kör glockalnet nu 8mbit får ut ca 5-6mbit men överlag så är ja nöjd med dom mer nöjd än med Felia iaf ;P

Vart är dom felia? har haft dom i 6 år utan problem.

mitt felia krånglade hela tiden typ det dog några gånger varje vecka och hastigheten hade 2mbit då men fick bara runt 1 så ja va inte nöjd med dom. idiot support ochså ;P fast det tycker ja de flesta företag har

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
Member Since:
August 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1099080
December 3, 2006 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote:

glocalnet var bara jobbiga o jag fick aldrig ut vad jag villa av linan. att man får betala 100 kr extra om man tankar över 30gig på en månad beror på "telia". glocalnet använder skanovas linor och det har alltid ingått i avtalet att denna extra avgift ska kunnas tas ut. telia har aldrig orkat ta ut den innan men börjat nu.

Förutom att glocalnet lovade mig att den avgiften inte skulle tas i bruk.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 96
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL