May 27, 2002
Tja! Jag ska antagligen flytta snart till en lägenhet där jag ej kan ha kvar mitt comhem bredband. Därför tänkte jag byta till glocalnet men innan jag binder upp mig till något som kan vara värdelöst tänkte jag kolla vad ni tycker om glocalnet.
Fungerar det bra? Supporten bra? Stabil lina? Ger det den utlovade hastigheten? Pingar det bra i spel?
Så vad säger ni om glocalnet?
Det går bra att även rekommendera andra isp men då vill jag ha svar på samma frågor som till glocalnet.
Puss
January 8, 2003
Jag har Gocalnet och tycker det funerar bra. Har aldrig varit i kontalkt med supporten men med säljare innan vi bestämnde oss för å ta dem. Det är billigare än Telia tex å du slipper binda upp dig på 18 mån som Telia kör med. Du måste ha deras förval på telefonen med så det blir billigare. VI fick de 3 första månaderna gratis å köpte deras Speedtouch 510V5 till. Modemet har inbyggd router funktion med det mesta man behöver. Man får med en massa program å grejer som dom vill att man ska anvädna, jag körde bara in det första så man fick igång routern å internet. Sen aktiverade jag brandväggen i den å sket i de andra skivorna. Har varit stabilt sen vi fick det i början på December.
January 8, 2005
har glocalnet sen år tillbaka, hette telenordia på den tiden(glocalnet köpte upp dom tror jag).
alltid varit kanon support, linan är kanon stabil, och hastigheten är nästan över det som står.
låter kanske lite prisande men så har det varit.
har 8mbit, tankar på dc++ i 500-600 stabilt.
uploaden ligger på 80-90 stabilt.
pingar under 20 i CS BF2 är det svårt att hitta nån bra server med ping runt 40 iaf, svensk bra server kommer du ner på lägre.
supporten har mkt att göra, dock så brukar det inte ta mer än 5 min i kön, fast jag kan ha tur bara ringt dit 2-3 ggr.. under åren.
billigt är det också, tror jag iaf, gentemot dom jag tittat på så är det billigt.
kanske finns billigare lösningar med fiber etc, men via adsl iaf.
aja, rekommenderar det iaf. bor i Halmstad så det kanske skiljer från komun till komun ? dom har ju inte alltid skanova som installatörer.
March 29, 2003
HardCoder wrote: Var det inte nått bolag som hade 24 Mbps för 150 kr månaden de första sex månaderna och därefter under 300 utan bindningstid och utan startavgift.
det var det bolaget som köpte upp adamobredband... heter dom telenor?
TDC heter dom, danskt har jag för mig.
Det låter bra deras avtal. Såg en artikel om dom i tidningen där dom ville ha så raka avtal som möjligt, ingen bindningstid, ingen startavgift eller liknande. Dock 3 månaders uppsägningstid, men det är det ju på dom flesta abonnemang nuförtiden.
1 Guest(s)