Glocalnet som isp?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Glocalnet som isp?
mayflyboy
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 121
Member Since:
May 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 10, 2006 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja! Jag ska antagligen flytta snart till en lägenhet där jag ej kan ha kvar mitt comhem bredband. Därför tänkte jag byta till glocalnet men innan jag binder upp mig till något som kan vara värdelöst tänkte jag kolla vad ni tycker om glocalnet.

Fungerar det bra? Supporten bra? Stabil lina? Ger det den utlovade hastigheten? Pingar det bra i spel?

Så vad säger ni om glocalnet?
Det går bra att även rekommendera andra isp men då vill jag ha svar på samma frågor som till glocalnet.

Puss

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
Member Since:
January 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1022042
March 10, 2006 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har Gocalnet och tycker det funerar bra. Har aldrig varit i kontalkt med supporten men med säljare innan vi bestämnde oss för å ta dem. Det är billigare än Telia tex å du slipper binda upp dig på 18 mån som Telia kör med. Du måste ha deras förval på telefonen med så det blir billigare. VI fick de 3 första månaderna gratis å köpte deras Speedtouch 510V5 till. Modemet har inbyggd router funktion med det mesta man behöver. Man får med en massa program å grejer som dom vill att man ska anvädna, jag körde bara in det första så man fick igång routern å internet. Sen aktiverade jag brandväggen i den å sket i de andra skivorna. Har varit stabilt sen vi fick det i början på December.

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
Member Since:
January 8, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1022043
March 10, 2006 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

har glocalnet sen år tillbaka, hette telenordia på den tiden(glocalnet köpte upp dom tror jag).

alltid varit kanon support, linan är kanon stabil, och hastigheten är nästan över det som står.

låter kanske lite prisande men så har det varit.

har 8mbit, tankar på dc++ i 500-600 stabilt.
uploaden ligger på 80-90 stabilt.

pingar under 20 i CS BF2 är det svårt att hitta nån bra server med ping runt 40 iaf, svensk bra server kommer du ner på lägre.

supporten har mkt att göra, dock så brukar det inte ta mer än 5 min i kön, fast jag kan ha tur bara ringt dit 2-3 ggr.. under åren.

billigt är det också, tror jag iaf, gentemot dom jag tittat på så är det billigt.

kanske finns billigare lösningar med fiber etc, men via adsl iaf.

aja, rekommenderar det iaf. bor i Halmstad så det kanske skiljer från komun till komun ? dom har ju inte alltid skanova som installatörer.

Avatar
HardCoder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 617
Member Since:
April 7, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1022045
March 10, 2006 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Var det inte nått bolag som hade 24 Mbps för 150 kr månaden de första sex månaderna och därefter under 300 utan bindningstid och utan startavgift.

det var det bolaget som köpte upp adamobredband... heter dom telenor?

PolarIce
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1442
Member Since:
March 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1022047
March 10, 2006 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

HardCoder wrote: Var det inte nått bolag som hade 24 Mbps för 150 kr månaden de första sex månaderna och därefter under 300 utan bindningstid och utan startavgift.

det var det bolaget som köpte upp adamobredband... heter dom telenor?

TDC heter dom, danskt har jag för mig.
Det låter bra deras avtal. Såg en artikel om dom i tidningen där dom ville ha så raka avtal som möjligt, ingen bindningstid, ingen startavgift eller liknande. Dock 3 månaders uppsägningstid, men det är det ju på dom flesta abonnemang nuförtiden.

mayflyboy
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 121
Member Since:
May 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1022060
March 10, 2006 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som har tdc? Det låter ruskigt bra! Var inne på deras hemsida och kikade lite.

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
Member Since:
January 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1022069
March 10, 2006 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Min polare fick dom när Adamo blev uppköpt. Lägre priser och inga avbrott hittills. Dom bygger ut ADSL 2+ lite överallt så det kanske blir dom till hösten när glocalnets avtalstid går ut.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 67
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL