Gratis bredband, hur hade ni gjort?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gratis bredband, hur hade ni gjort?
Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
Member Since:
February 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 1, 2007 - 6:10 am
sp_Permalink sp_Print

Sug på den här karamellen:

Hade ett abonnemang hos en Internetleverantör (behöver inte säga vilken), låt oss säga XXXX, med Ip-telefoni och bredband till ett reducerat pris (329kr istället för 379). Fick efter några mån en för hög månadskostnad 379 fast det stod i kontraktet 329. Ringde upp och sa att det var fel, och fick tillbaka pengarna. Samma fel igen efter ett par månader, ringde igen men fick då som svar att de inte kommer att betala tebax pengarna (gällde ca 3 månader). Jag skulle få en samtalspott på 200kr istället. Jag tröttnade fett på dom så jag beställde nytt bredband från TDC. Allt var frid och fröjd tills en vecka återstod till leverans. Fick då ett meddelande att tjänsten inte kan leveras. Förbannad blev jag minst sagt. Men sen märkte jag att tjänsten från XXXX fortsatte att fungera trots att jag fick en bekräftelse på att abonnemanget var avslutat 30 Juni. Nu fungerar det fortfarande och jag har bara betalat 59kr för Juni och samma för Juli. Jag betalar alltså bara telefonikostnaden varje månad :).

Jag undrar om man med gott samvete kan smygsurfa och endast betala telefonikostnaden, hur hade ni gjort? Egentligen har jag ju inte gjort något fel, förutom att inte ha meddelat leverantören :P.

Kan de i efterhand kräva pengarna tillbaka för smygsurfandet, för förr eller senare lär de komma på mig? Jag har ju en skriftlig bekräftelse på att bredbandsabonnemanget är avslutat 30 Juni.

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
Member Since:
January 8, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1149924
August 1, 2007 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

med gott samvete ja, dock finns ju alltid chansen att de märker detta och skickar en fin räkning som kommer svida i plånboken senare.

bör meddela dem detta och ta ett nytt abonemang med någon annan, det är mitt tycke.

best regards, pole

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
Member Since:
February 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1149930
August 1, 2007 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: med gott samvete ja, dock finns ju alltid chansen att de märker detta och skickar en fin räkning som kommer svida i plånboken senare.

Jo visst det kan ju hända. Men så länge jag har fått en skriftlig bekräftelse på att abonnemanget är avslutat kan de inte göra något, eller har jag fel? Har diskuterat det här på jobbet och med bekanta, alla har olika uppfattningar hur jag ska göra. Juridiskt sett vet jag inte vem som har rätt.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1149940
August 1, 2007 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Tyvärr kommer du nog åka det den dagen de upptäcker det även om du har bekreftälse på att det är uppsagt.

Veni
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
May 11, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1150156
August 3, 2007 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Jag har ju en skriftlig bekräftelse på att bredbandsabonnemanget är avslutat 30 Juni.

I och med att du har det så räknas användandet utav tjänsten fr.o.m det datum du uppger som otillbörligt och företaget har rätt att kräva ersättning om de kommer på det.

Man kan enkelt säg att bara för att tjänsten fortfarande fungerar hos dig betyder inte detsamma att du får lov att använda den.

Avatar
gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
Member Since:
February 28, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1150158
August 3, 2007 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

fortsätt använda den, de ju dom som klantat till sig ordentligt!! 😀

SuxDeluxe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 98
Member Since:
November 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1150450
August 5, 2007 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

Om det är uppenbart att du använt tjänsten, t.ex. det syns i ISPns loggar, har de rätt att kräva dig på betalning i upp till 3 år efteråt ifall de upptäcker det. I värsta fall riskerar du att åka på en faktura på sammanlagt tiotusen alltså.

Ring ISPn och red ut det istället. Troligtvis tar de inte betalt för månaderna som drog över om du visar din goda vilja.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 52
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL