Gratis uppkoppling för modemanvändare?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gratis uppkoppling för modemanvändare?
programmer
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
Member Since:
February 5, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 5, 2004 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Sökte lite i forumet men hittade inget(kanske är jag som är dålig på att hitta?)

Ingen revoulutionerande idé kanske men borde det inte gå att göra så att modemanvändare surfar gratis? Med Windows 98/NT:s RRAS(fungerarungefär som att ta emot inkommande samtal på telefonlinjen å sedan dela ut internet till dessa - alltså egen isp) att binda detta till ett t.ex glocalnet abbonnemang å sedan göra samma sak på användaren som inte har fast uppkoppling. Sedan kopplar han/hons modem upp mot den som har glocalnet och bredband och vips = surfa gratis. (Glocalnet: 0kr/min om båda har de som förval)

Nackdelar:
- Tror varken glocalnet eller bredbandsprovidern blir glad, men kommer dom upptäcka det? Knappast!
- Upptaget i telefonen för båda. Men det går att köpa till ett till telenr, done!

Någon som testat? Vore ju asschyst för folk som sitter å betalar flera hundra/månad för sitt taskiga 56k modem.

Mvh,
Joel

Loggo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
Member Since:
December 24, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
533531
February 5, 2004 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Annars tar man bara en isp som har ett telenummer med samma riktnummer som där man bor, så blir det med gratis om man har telia efter klockan 6!

highvoltage
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
Member Since:
May 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
533532
February 5, 2004 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Låter som en genomförbar idé, men ska man skaffa en till linje så kostar det väl lika mycket som en adsl-uppkoppling?

programmer
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
Member Since:
February 5, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
533539
February 5, 2004 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, men de flesta isps har ju endera 08 nr, 020 nr eller nått oexisterande betalnummer. Finns ingen här istan ialafall 🙁

Hm, jo ett nytt nummer kostar ju pengar - men å andra sidan vet jag att min modemräkning låg på 1-2 tusen/månad när jag inte hade adsl. så de kan de ju va värt. eller så surfar man på natten när de inte gör nått om det är upptaget.

//Joel

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL