February 5, 2004
Sökte lite i forumet men hittade inget(kanske är jag som är dålig på att hitta?)
Ingen revoulutionerande idé kanske men borde det inte gå att göra så att modemanvändare surfar gratis? Med Windows 98/NT:s RRAS(fungerarungefär som att ta emot inkommande samtal på telefonlinjen å sedan dela ut internet till dessa - alltså egen isp) att binda detta till ett t.ex glocalnet abbonnemang å sedan göra samma sak på användaren som inte har fast uppkoppling. Sedan kopplar han/hons modem upp mot den som har glocalnet och bredband och vips = surfa gratis. (Glocalnet: 0kr/min om båda har de som förval)
Nackdelar:
- Tror varken glocalnet eller bredbandsprovidern blir glad, men kommer dom upptäcka det? Knappast!
- Upptaget i telefonen för båda. Men det går att köpa till ett till telenr, done!
Någon som testat? Vore ju asschyst för folk som sitter å betalar flera hundra/månad för sitt taskiga 56k modem.
Mvh,
Joel
May 23, 2003
February 5, 2004
Jo, men de flesta isps har ju endera 08 nr, 020 nr eller nått oexisterande betalnummer. Finns ingen här istan ialafall 🙁
Hm, jo ett nytt nummer kostar ju pengar - men å andra sidan vet jag att min modemräkning låg på 1-2 tusen/månad när jag inte hade adsl. så de kan de ju va värt. eller så surfar man på natten när de inte gör nått om det är upptaget.
//Joel
2 Guest(s)