July 2, 2001
gillbert wrote: [quote=69link]Kollar jag i min logfil för min webserver så ser jag minst någon attack var 10:de minut.
jag tog en titt i mina logfiler till webservern. där stog det massa olika händelser med ip nummer och sånt. men hur ser jag om det är nån/något som försökt hacka sig in?
jag kör linux redhat 8 och apache
Kolla i din combined.log för apache. Det brukar vara ett gäng rader likt denna:
217.210.xxx.xxx- - [25/Jan/2003:02:22:16 +0100] "GET /scripts/..%252f../winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 232 "-" "-"
July 8, 2001
69link wrote:
Kolla i din combined.log för apache. Det brukar vara ett gäng rader likt denna:
217.210.xxx.xxx- - [25/Jan/2003:02:22:16 +0100] "GET /scripts/..%252f../winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 232 "-" "-"
hehe jo tack. sådana hade jag gott om :blink:
June 28, 2001
PaPPa wrote: ett tips för att slippa de enklast hackningsförsöken är att INTE använda IIS då den läcker som ett soll. skall du köra FTP använd WarFTPD eller Bulletproof lr nåt sånt. skall du köra en WWW-server kör apache eller Roxen
samt det allra viktigaste slå av NetBios över TCP. har du en "gateway dator" så inaktivera det endast på det utgående interfacet.
NetBios är den största buggen av allt, jag kan hacka en normal burk(få full kontroll) på ca 15-20 minuter om den har NetBios över TCP aktiverat, det finns tom ilustrerade guider om det på lätt åtkomliga sajter...sen så för att slippa "reklam rutorna" är det bara att slå av tjänsten Messenger Service. det har inget med MSN messenger att göra, det har ingen större nytta överhuvudtaget... bara att slå av!
den där Guiden låter intresant.
nu ska jag hacka mina kolegor och visa hur 1337 jag är 8)
August 24, 2002
detta jag upplevt nu motsätter sig helt bilden av en hackare...
Jag trodde inte det var så utbrett att det sker konstanta attacker mot alla på nätet... det är ju helt rubbat...dem säger ju sig bara ge sig på dem som förtjänar det...
Visst det känns ju bra på ett sätt, att dem påpekar hur sårbar man är...
Men barndväggen i min alcatel router är alltså helt funktionslös eller?
Efter att konulert med lite personer säger dem att Sygate är bästa mjukvarulösnigen
February 5, 2002
November 16, 2002
alltså så vitt jag vet så e det där från scrennen som biblo visa med en länk en tjänst som kallas messenger och på nått sett så kan man skicka lite flata meddelanden med den och det e inte vad jag skulle kalla hack utan mera bus från dina kompisar som vet vad du har för ip och e lite lustiga 🙄
ska kolla med min polare hur man gör han visste
ps han skcika ett sånt där mezz där det stod nått i stil med att mwahahah din dator kommer att sprängas om du inte stänger av den snarast och det va underteckant med hans mail
August 24, 2002
Metz wrote: alltså så vitt jag vet så e det där från scrennen som biblo visa med en länk en tjänst som kallas messenger och på nått sett så kan man skicka lite flata meddelanden med den och det e inte vad jag skulle kalla hack utan mera bus från dina kompisar som vet vad du har för ip och e lite lustiga 🙄
ska kolla med min polare hur man gör han visste
ps han skcika ett sånt där mezz där det stod nått i stil med att mwahahah din dator kommer att sprängas om du inte stänger av den snarast och det va underteckant med hans mail
men förfan...läs hela storyn och kolla speciellt in första länken...
tror du jag skulle kalla mig hackad när net send är en tjänst i 2k som jag väl känner till!
🙁 😕 😡
February 5, 2002
>jag kan hacka en normal burk(få full kontroll) på ca 15-20 minuter om den har NetBios över TCP aktiverat, det finns tom ilustrerade guider om det på lätt åtkomliga sajter...
Om inte jag minns helt fel så är det väl direkt olagligt att "hacka burkar", eller? Äh, inte för att jag bryr mig egentligen, lycka till och kör så det ryker.
1 Guest(s)