May 1, 2002
July 8, 2001
http://www.nordichardware.se är nog sämsta sidan med tanke på att man blir bannad/varnad om man lär ut hacking 😛
May 1, 2002
May 1, 2002
January 27, 2002
Det finns ingen sida där du kan lära dig hacka...det mesta måste du lära dig själv. Första ska du iaf lära dig hela TCP/IP protokollet. Sen ska du läsa massa böcker om nätverkssäkerhet. Sen finns det en bok som heter "Hacking i Fokus" eller "Hacking Exposed" på engelska. Den har jag, ganska bra. Om man vill lära sig att skydda sig mot hackers så måste man veta hur man hackar, det är därför du ska läsa nätverkssäkerhet för då får man lära sig mycket.
September 20, 2002
brydling wrote: Det finns ingen sida där du kan lära dig hacka...det mesta måste du lära dig själv. Första ska du iaf lära dig hela TCP/IP protokollet. Sen ska du läsa massa böcker om nätverkssäkerhet. Sen finns det en bok som heter "Hacking i Fokus" eller "Hacking Exposed" på engelska. Den har jag, ganska bra. Om man vill lära sig att skydda sig mot hackers så måste man veta hur man hackar, det är därför du ska läsa nätverkssäkerhet för då får man lära sig mycket.
hehehe, här har vi en som kan sina saker 🙂
January 4, 2001
Hacking i sig är igentligen inget otillåtet...
Nu när du säger hacking antar jag att du menar att använda sig av säkerhetshål för att ta sig in i en annan dator över tcp/ip... därför passar denna tråd bättre i Nätverk/Internet...
Skaffa dig en till dator i nätverket hemma som du installerar tex win98 eller något på... och lek runt lite med olika nätverks program....
Sen är det bara att skaffa någon bok om datorsäkerhet och läsa...
Eller oxå kan du som redan nämnt träna på wargames, som tex try2hack...
November 4, 2001
brydling wrote: Det finns ingen sida där du kan lära dig hacka...det mesta måste du lära dig själv. Första ska du iaf lära dig hela TCP/IP protokollet. Sen ska du läsa massa böcker om nätverkssäkerhet. Sen finns det en bok som heter "Hacking i Fokus" eller "Hacking Exposed" på engelska. Den har jag, ganska bra. Om man vill lära sig att skydda sig mot hackers så måste man veta hur man hackar, det är därför du ska läsa nätverkssäkerhet för då får man lära sig mycket.
Jag litar på att min brandvägg gör det jobbet...
December 20, 2001
Hacking i Focus ... på rea !
December 25, 2000
Coore wrote: [quote=Inoxor]Lär dig linux och ANVÄND det! Att kunna programmera är ett måste, man ska även kunna det mesta om TCP/IP och hur operativsystemet funkar.
räcker att kunna linux.. behöver inte använda det.. fasst det är ju lite smidigare..
det är bra mycket smidigare...
December 20, 2001
1 Guest(s)