July 6, 2004
Jag spelar ett online-spel (textbaserat) och jag undrar nu om man kan se andras IP-nummer på dessa sidor. Jag menar, skulle någon kunna ta reda på min Ip-nummer via den sidan? En kille på den sidan har nämligen hotat o fjantat sig om att han tagit min IP-nummer via den web-sidan....E d möjligt?
December 10, 2001
Du får väl kolla runt lite på sidan och se om du kan se ip nummer på nått ställe. Annars får du väl fråga en Admin.
Fast troligen är den någon som snackar skit. Kommer själv ihåg när jag körde nukezone för några år sen. Kom alltid småglin och sa att dom skulle ta mitt ip och hacka mig. Jag bara skicka mitt ip nummer till dom och sa varsågod. Hände aldrig något =)
December 25, 2000
Chansen att DE skulle kunna se din ip är inte stor, det skulle vara ifall dekrim skulle ha någon funktion för att visa andras IP;n, vilket låter högst otroligt.
Och om du har en brandvägg så kan du ju låta dem "hacka" dig hur mycket du vill, enda de skulle kunna göra skulle ungefär vara att om de har lite kontakter DDoS*;a dig. Men chansen att de skulle ha tillgång till sådana saker är inte stor.
*DDoS = Distribued Denial of Service, alltså att de skickar så mycket data till din dator att all din bandbredd går åt och du inte kan surfa.
Vad går dekrim ut på och hur tjänar du pengar på det?
1 Guest(s)