Hamachi till Starcraft :D|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hamachi till Starcraft :D
Gurrish
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
Member Since:
December 11, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 11, 2007 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag och en polare har bestämt oss för att börja lira starcraft mot varandra. Båda har senaste versionen av starcraft. Vi sitter på olika håll med olika internet uppkopplingar och vi bestämmer oss för att använda hamachi för att lura datorn att vi sitter på samma nätverk.

Polarens dator: Windows Vista med trådlöst nätverk in i en dlink, sen från dlink till modem är det kabel

Min dator: Windows XP med kabel direkt till modem

Min polare kan pinga mig men jag kan INTE pinga han och med det menas att han kan nå mig via hamachi men jag kan inte nå han. Har kollat runt lite på nätet och dom säger att man ska stänga av brandvägg och öppna portar till hamachi. Vi har gjort det men det fungerar inte. Vi kanske har gjort fel när vi öppnat portar eller stängt av brandväggen.

Nån som vet vad felet kan vara och hjälpa oss? kanske nån har en annan lösning att lira mot varandra?, förutom battle net!

Johan Karlsson_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
Member Since:
September 27, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1168875
December 11, 2007 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Rätta mig om jag har fel men måste man inte köra IPX eller något för att lana starcraft?

Gurrish
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
Member Since:
December 11, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1168881
December 11, 2007 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

nej inte i den nya patchen. där kan man även köra tcp/ip vilket jag vill göra med min polare. har du nån aning om vad som är fel?

Johan Karlsson_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
Member Since:
September 27, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1168885
December 11, 2007 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm nej, men rådet att bara stänga ner brandväggarna och öppna alla portar skulle jag inte följa. Brandväggar och portar finns där av en anledning 😉 och det går garanterat att ställa in så att man kan spela.
Det är inte så att din polare sitter bakom en router som gör att han inte kan pingas?

EDIT: Såg att han hade en Dlink router. Har han öppnat rätt portar i den? Starcraft använder port 6112...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 34
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL