September 19, 2002
Har haft ett par st di-604 innan jag satsade på att köra en routerdator. Båda fungerade klanderfritt så länge man uppdaterade firmwaren det första man gjorde. Dock ser jag många s.k "trasiga" di-604'er via jobbet, men det är i 9 fall av 10 S.B.S. (Skit Bakom Skärmen). Men visst, dom strular ibland, men vilken teknisk pryl gör å andra sidan inte det? Allt strular, men det strular mindre om man vet vad man pysslar med, vilket inte 90% av de som köper en router gör. (Menar inte någon speciell, här på forumet är det kanske inte så många som inte vet hur man använder en router, men svenska folket i allmänhet är helt blåsta vad gäller tekniska prylar)
June 23, 2002
D-Link 804 -> Den dog lite då och då, var tvungen att starta om den.
D-Link DI-624+ -> Den dog lite då och då den också, överhettad? Samt att den tappade det externa ipt lite då och då så man var tvungen att fixa nytt hela tiden.
Sen kan jag säga att farsan hade problem med en D-Link router på deras lilla firma den dog och delade ut extern ipn till alla datorer i nätverket så dom satt utan firewall. Och finns ju folk som var mindre kunniga på firman så det hela resulterade med en massa virus och trojaner. Var dom glada på D-Link? Nej. Jävla pissföretag när det gäller routrar.
Värt att tilläggas på DI-624+ är att vi bytt den engång men samma fel kvarstod. Skitföretag.
Jag kommer aldrig köpa en D-Link router igen det är en sak som är säkert.
May 23, 2001
Jag är hemma här i Mora över jul nu och igår va jag och hälsade på brorsan. Han har en dlink 604 och en AP900 eller va de heter. Han hade ställt dem ovanpå varandra, 604an va kokhet och hängde sig igår. Dock va det första gången den hängde sig. Hjälpte att stänga av den och blåsa på den i några minuter, sen va det bara att köra igen. Annars så fungerar hans 604a helt klanderfritt, men det är ju bara att kolla här i forumet så ser man att det är mycket problem med 604an.
March 14, 2004
Jag har haft D-link (kom ej ihåg modell). Det var nog det sämsta köp jag någonsin har gjort. Den blev alltid överhettad och delade ut helt puckade adresser. Köpte sedan en Netgear Rp614 för 200kr! Den har alldrig strulat, förutom att jag har behövt starta om den en gång.
December 27, 2004
Jag har varit behjälpling vid flera installationer av D-link-routrade wirelessnätverk. D-link 614+ har ställt till det alla gånger. Efter ett 20-tal timmars stretande har jag lyckats få ihop saker och ting och med supportens hjälp har det fungerat i slutändan.
Själv köra jag Netgear, en RP114 (inte wireless dock) - jag kan rekomendera netgear framför de flesta wirelessrouters då jag läst mycket gott om dem i DatorMagazin!
May 9, 2001
Nej. DI-514+ (har den fortfarande)
Dock så är väl den trådlösa funktionen sådär.
Kör man "streamade" videosnuttar på internet så går det trögare och trögare tills uppkopplingen försvinner.
Vid vanligt surfande så fungerar det bra.
Men jag använder ju inte den trådlösa funktionen så jättemycket heller.
Det går så segt när min bärbara endast har b (11 MBit) standarden.
Använder det bara på sommaren när jag sitter på balkongen och surfar.
1 Guest(s)