May 11, 2003
Jag har en internet-gateway som jag inte kan ta bort bland mina nätverksanslutningar som jag inte själv har skapat!! Den heter något jävligt oseriöst också så jag anar ugglor i mossen nu! Jag kan inte inaktivare den eller avinstallera. Jag kan heller inte bocka av vilka tjänster som den kan komma åt! När jag skall kolla dens status så försvinner fönstret lika snabbt som den kom upp. Med andra ord kan jag inte se vad som händer eller något!
Jag har XP pro SWE och installerat SP1 och nu har jag även aktiverat windows egna brandvägg för att stoppa cirkusen så länge!
Finns det något program som kan kontrollera om jag har en hacker på halsen eller något annat som kan ta bort gatewayn?
Behöver hjälp snabbt!
May 11, 2003
Jag har fast uppkoppling så någon "modem-kapare" kan det inte vara.. Det försvann när jag aktiverade XPs firewall men jag skulle gärna veta vad en kan ha gjort för skada så jag kan börja felsöka.. Finns det något bra gratisprogram som man kan söka efter sånt på sin hårddisk?
December 15, 2002
Plexan wrote: Jag har ingen antivirus eller firewall i övrigt
Inte så väldigt konstigt om råkar ut för intrång i så fall. Oavsett om du har känslig information på datorn eller inte så bör du skydda dig. Din dator kan annars lätt användas för en rad olagliga saker utan din vetskap.
May 11, 2003
ManicBlue wrote: [quote=Plexan]Jag har ingen antivirus eller firewall i övrigt
Inte så väldigt konstigt om råkar ut för intrång i så fall. Oavsett om du har känslig information på datorn eller inte så bör du skydda dig. Din dator kan annars lätt användas för en rad olagliga saker utan din vetskap.
Jo, jag är medveten om det... Men finns det något gratisprogram?
June 23, 2002
Plexan wrote: [quote=ManicBlue][quote=Plexan]Jag har ingen antivirus eller firewall i övrigt
Jo, jag är medveten om det... Men finns det något gratisprogram?
Du menar firewall? Isf ska Zonealarm finnas sen om du kör linux finns det en massa andra gratis program.
Sen Panda Antivirus är ett gratis antivirusprogram trorr jag. ptja du får kolla upp dem o se om dem är gratis är inte 100% säker.
1 Guest(s)