January 22, 2002
Hej!
Har ett helskummt problem. Har sedan i somras kört med en router här hemma och har min Xbox och burk ansluten mot den. Till detta har jag en 0,5Mbit lina från Bostream.
En kompis till mig har en FTP:server och allt har fungerat bra att ansluta mot honom och jag har laddat i runt 60KB som jag ska göra.
Nu till mitt problem. För ungefär två veckor sedan slängde jag i en ny hårddisk i min burk. Installerade upp XP och allt funkade kanon. Utom en sak. När jag laddar ner saker i Explorer eller över DC så ligger jag i de hastigheter jag ska. Men ansluter jag mot min kompis FTP (använder FlashFXP BTW men har även testat andra program) så kommer jag bara upp i 2-3KB.
Efter några dar testade jag att plocka väck routern å plugga in modemet direkt i datorn å vips så funkade det. Trodde därför att det var routern (som e rätt gammal) som var problemet. Plockade därför väck den å köpte en ny idag, men jag får samma problem med den nya.
Nån som har nån aning om vad jag kan göra för att fixa detta? Hittar liksom ingen logik i det hela, hadde det vart routern så borde det ju hjälpt med köpet av den nya å om det hadde varit datorn borde jag ju inte fått bättre fart av att koppla modemet direkt i datorn...
March 16, 2004
Min kompis har exakt samma problem som du har....han ringde till d-link, vilket är märket av hans router, så sa dom till honom att han va tvungen att ställa in routerns port 21 att den skall vara active eller passiv, och passivt brukar juh en del ftp vara, så du får la testa att ändra kanske...
March 27, 2003
Njord wrote: [quote=Adam]När ska folk inse att det inte är nån "download-bugg" i SP2?
Tack för svaret. Antagligen nåt rykte som bara visat sig innehålla luft.
Bara för att folk inte kan tanka warez efter att ha installerat SP2 och klarar inte av att konfa en FW så säger dom att SP2 buggar....
Själv tycker jag FWn i SP2 är väldigt bra.
2 Guest(s)