August 22, 2005
Jag håller på att fixa lite med ett trådlöst nätverk och har 2 datorer i det för tillfället. Jag har även en tredje dator som jag vill ha in i nätverket men det står att den inte hittar något nätverk även om jag har datorn 10 cm ifrån access punkten. nätverket kör kryptering om det har något med saken att göra.
October 11, 2002
berghund wrote: Jag håller på att fixa lite med ett trådlöst nätverk och har 2 datorer i det för tillfället. Jag har även en tredje dator som jag vill ha in i nätverket men det står att den inte hittar något nätverk även om jag har datorn 10 cm ifrån access punkten. nätverket kör kryptering om det har något med saken att göra.
Har du kollat så att den nya datorn är "tillåten" i routern? För jag fick inte igång en ny dator med min trådlösa router, då fick jag liksom autorisera den att den var tillåten att ansluta till routern. :bok:
May 9, 2001
Se till att krypteringen i datorn för det trådlösa nätverket är rätt.
Jag ändrade krypteringsnyckeln i routern och då hittade inte datorn något nät.
Jag fick manuellt ändra nyckeln i datorn och då fungerade det igen.
Datorn ska få denna nyckeln automatiskt från routern men när man "sparat" anslutningen och ändrar nyckeln i routern så måste man ändra den manuellt i datorn.
1 Guest(s)