Hjälp, blev modemet kapat?!|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp, blev modemet kapat?!
Landin
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 12
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 18, 2004 - 1:02 am
sp_Permalink sp_Print

Nyss inträffade en mycket obehaglig sak... Tidigare ikväll kopplade jag upp som vanligt med mitt modem för att jag skulle tanka en film från ign.com... Filmen var rätt stor så jag använde flashget precis som vanligt när jag tankar något därifrån så jag satte igång hemladdningen och lämnade datorn och for hemifrån...

När jag 4 timmar senare kom hem igen och skulle kika om det hade blivit klart än så är anslutningen nedkopplad (allt är nedkopplat) och mitt virus program har gett utslag för två filer som det meddelar att de har blivit borttagna. Jag ser även ett program som heter något i stil med "exdates" som ligger nere i min "tray" och när jag dubbelklickar på det så kommer en ruta upp där det väldigt informativt står att "detta är det bästa programmet för att tanka hem porr osv" det står även att "det sker smidigt och säkert genom att ringa upp ett nr i Södra Guinea typ där man sedan får access till det man vill"... Jag upptäcker även att ett annat program installerats som heter Power Scan som tydligen ska "rensa bort spår från porrsurfande så att man inte blir upptäckt"....

Nu undrar jag hur i hela h*lvete dessa program kan ha installerat sig själva på min dator? Jag öppnade inte ens IE när jag kopplade upp utan bara resumade min hemladdning i flashget... jag har också tankat filmer från ign förut i timtal utan att något liknande hänt... Jag har inte heller besökt några skumma sidor där jag kan ha fått programmen ifrån... Det jag oroar mig för är att dessa program kopplat ner min anslutning och sedan ringt upp igen under tiden jag var borta...

Vet något vad man kan göra för att kolla detta eller vad jag ska göra? Hur går detta till när jag inte surfat runt osv?

Mycket tacksam för svar!

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
513407
January 18, 2004 - 1:15 am
sp_Permalink sp_Print

Har du uppdaterat windows? Om jag skulle vara dig skulle jag köra en format c: och sedan skaffa ADSL.. Har för mig att Norton ska ha något program som har ganska bra koll på sådan skit..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
513410
January 18, 2004 - 1:17 am
sp_Permalink sp_Print

Denna tråd har inte ett skvatt med allmänt att göra.

*tråd flyttad*

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
513536
January 18, 2004 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Ring Telias kundtjänst och be dem kolla om några utrikes nummer har ringts från din tele igår. Det kan dom göra, var dock beredd på lite Kö-tid.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL