December 21, 2002
Nyss inträffade en mycket obehaglig sak... Tidigare ikväll kopplade jag upp som vanligt med mitt modem för att jag skulle tanka en film från ign.com... Filmen var rätt stor så jag använde flashget precis som vanligt när jag tankar något därifrån så jag satte igång hemladdningen och lämnade datorn och for hemifrån...
När jag 4 timmar senare kom hem igen och skulle kika om det hade blivit klart än så är anslutningen nedkopplad (allt är nedkopplat) och mitt virus program har gett utslag för två filer som det meddelar att de har blivit borttagna. Jag ser även ett program som heter något i stil med "exdates" som ligger nere i min "tray" och när jag dubbelklickar på det så kommer en ruta upp där det väldigt informativt står att "detta är det bästa programmet för att tanka hem porr osv" det står även att "det sker smidigt och säkert genom att ringa upp ett nr i Södra Guinea typ där man sedan får access till det man vill"... Jag upptäcker även att ett annat program installerats som heter Power Scan som tydligen ska "rensa bort spår från porrsurfande så att man inte blir upptäckt"....
Nu undrar jag hur i hela h*lvete dessa program kan ha installerat sig själva på min dator? Jag öppnade inte ens IE när jag kopplade upp utan bara resumade min hemladdning i flashget... jag har också tankat filmer från ign förut i timtal utan att något liknande hänt... Jag har inte heller besökt några skumma sidor där jag kan ha fått programmen ifrån... Det jag oroar mig för är att dessa program kopplat ner min anslutning och sedan ringt upp igen under tiden jag var borta...
Vet något vad man kan göra för att kolla detta eller vad jag ska göra? Hur går detta till när jag inte surfat runt osv?
Mycket tacksam för svar!
2 Guest(s)