January 11, 2005
har köpt e nny data till tjejen, coh när vi spelar wow så blir honfrånkopplad hel tiden, coh internet funkar inte på ena datan och strax så blir det likadant på min data.startade om routern och det blir lite bättre men är fortfarande instabilt.den nya datan blir frånkopplad ifrån wow heal tiden.Vad kan felet vara.måste man ändra något i routern när man har ska koppla in en data eller kan jag bara sätta i sladden i port på routern???
Hjälp mej..
Mvh Cabot
Har en Dlink604
November 26, 2002
Utan att veta mer om din utrustning så rekommenderar jag starkt att du testar med en annan router innan du lägger ner timmar på inställningar och annan felsökning. Dlink 604 är ett problembarn med massor med strul. Testa att söka i forumet på dlink 604 och du hittar massor med trådar från folk med problem med 604-routern. Tråkigt men sant.
November 26, 2002
Jag rekommenderar starkt att du har ngn form av brandvägg. En router plus XPs inbyggda ger ett rätt bra skydd. (jag förutsätter att du kör XP) Det finns inget som heter skyddad lina. Man kan visserligen öka säkerheten med att stänga vissa portar men riktig säkerhet får man stå för själv.
Jag gillar Netgears routers, dom ligger bra i pris och fungerar i regel helt problemfritt. Jag har haft min Netgear ipluggad utan att stänga av den i snart 6 månader och den har aldrig ens hickat. Under den tiden har det varit många olika burkar som har kopplats in både med kabel och trådlöst. En Netgear utan trådlöst hittar du från 3-400kr och en med trådlöst från runt 500. Jag har en MR814, den har bara 11 MBit/s på det trådlösa men det räcker för mig. Jag kopplar in kabeln då jag behöver föra över stora filer mellan olika burkar och då får jag 100MBit/s.
Testa gärna först med en annan att det verkligen är Dlinken som strular för dig. Men oavsett så gör du ett bra val om du dumpar den mot en bättre router.
January 11, 2005
Netgear FR114P 4-portar 10/100 Printerport
Netgear RP614 Platinum Router/Firewall 4-port
dom 2 sitter jag och tittar på just nu..
ska väl säga att min router har stått på konstant i 7mån ochså..
kan det ha nåt med saken att göra??
e netgear det bästa märket???
eller e det nåt märke som är bättre?
November 26, 2002
Cabot wrote: Netgear FR114P 4-portar 10/100 Printerport
Netgear RP614 Platinum Router/Firewall 4-port
dom 2 sitter jag och tittar på just nu..
ska väl säga att min router har stått på konstant i 7mån ochså..
kan det ha nåt med saken att göra??e netgear det bästa märket???
eller e det nåt märke som är bättre?
Det finns fler märken som gör bra routers, men jag har själv bra erfarenehet av Netgear därför kan jag med gott samvete rekommendera dom. Men, gör en tråd i köpguiden och fråga efter rekommendationer från andra så får du säkert fler bra förslag. Obs, skriv en bra rubrik så du får många svar! Lycka till!
August 9, 2001
Jag tycker det är förkastligt att D-link fortfarande har sina 624+ på marknaden. Det som kändes som ett hån var när jag ringde deras support för att få hjälp med min router, var att han visste att 624+ var strulig vilket innebär att D-link själva vet att denna produkt suger bananballe. Likt förbannat kan man fortfarande köpa deras skitprodukter.
2 Guest(s)