October 14, 2002
jag har ett litet problem!
när vi köpte adsl så valde vi ett USB modem, oturligt nog.
nu när jag har skaffat nätverk och så och föräldrarna vill att internet ska funka på båda datorerna så vill det inte det.
hur ska jag göra? inne på telia säger de att jag måste köpa ett nytt modem och en rauter för typ en hel del pengar!!
men sen sa de att om man var riktigt grym så kunde man dela ut det på nått sätt, vet inte hur och det är det jag undrar.
hur ska jag dela ut adsl anslutningen i XP??
March 14, 2001
Jag har också ett USB-modem och jag delar ut ADSL med hjälp av en D-link DI-804. Mycket bra.
Alternativet är väl att sätta i två nätverkskort i datorn. Ett för ADSL och ett för det lokala nätverket. Så hade jag innan jag skaffade DI-804:an ..
Den är billig, cirka 800 spänn
September 16, 2002
kan du inte bara koppla en korsad Tp kabel mellan datorerna och sedan ställa in i XP att dela internet anslutningen
ex gå in i nätverksanslutningar och välja guiden konfigurera nätverk.
borde inte vara svårare än så
nackdelen me detta är ju att datorn som är kopplad till modemet måste vara på för att den andra ska kunna använda internet
April 10, 2001
Du kan även hitta ännu billigare routrar idag. di-604 och netgears nya, (minns ej nummret) kostar båda under 500:-
Men annars är ju delning med två nätverkskort billigast. köper ju bara ytterligare ett nic för max 200:- och delar ut med hjälp av dit OS. finns guider i windows för hur man gör det. Inget svårt och du behöver inte alls vara särskilt "grym". Bestämmer du dig för det så finns det säkert många här som gladeligen hjälper dig om det skulle strula för dig.
September 16, 2002
April 1, 2001
hildegard wrote: jag har ett litet problem!
när vi köpte adsl så valde vi ett USB modem, oturligt nog.
nu när jag har skaffat nätverk och så och föräldrarna vill att internet ska funka på båda datorerna så vill det inte det.
hur ska jag göra? inne på telia säger de att jag måste köpa ett nytt modem och en rauter för typ en hel del pengar!!
men sen sa de att om man var riktigt grym så kunde man dela ut det på nått sätt, vet inte hur och det är det jag undrar.
hur ska jag dela ut adsl anslutningen i XP??
Här har du en guide om hur du delar internetanslutningen i Windows XP.
https://www.nordichardware.se/.....hemnatverk
1 Guest(s)