November 13, 2002
Hej jag ska fixa trådlöst i min lägenhet nu så nu behöver jag tips
Det jag har är comhem 8/8 den bärbara datorn stöder wlan 802.11a/b/g(intel pro/wireless 3945 ABG)+10/100/1000mbp/s integ på moderkort
Jag skulle vilja ha en extern hårddisk och en skrivare i mitt nätverk vad behöver jag för detta?
Sen så har jag comhem 8/8 så helt så skulle jag vilja kunna ladda ner/upp i den farten också.
Sen så har jag hört att vissa router funkar inte så bra med torrent filer.
February 21, 2007
De flesta routrar klarar bara 50 till 100 anslutningar samtidigt. När du kör bittorrent så kan 800 användare ansluta sig. Detta klarar inte en hemmarouter. Det du får göra är att konfigurera bittorrent att bara tillåta 50 användare samtidigt för att klara detta problem.
När det sedan gäller printerserver och extern hårddisk har du möjlighet att koppla dessa till en router. Utrustningen får ip adress från routern och du loggar alltså in till dessa med ip adress.
Svårare än så blir det inte.
November 13, 2002
drivrutiner.net wrote:
De flesta routrar klarar bara 50 till 100 anslutningar samtidigt. När du kör bittorrent så kan 800 användare ansluta sig. Detta klarar inte en hemmarouter. Det du får göra är att konfigurera bittorrent att bara tillåta 50 användare samtidigt för att klara detta problem.
När det sedan gäller printerserver och extern hårddisk har du möjlighet att koppla dessa till en router. Utrustningen får ip adress från routern och du loggar alltså in till dessa med ip adress.
Svårare än så blir det inte.
om jag använder uttorens och i inställningar så hittar jag detta
total maxgräns för antal anslutningar. denna står nu på 800
antal anslutna klienter per torrent.denna står nu på 125
antal uppladningsslottar per toorent.denna står nu på 25
Är det bara maxgräns för antal anslutningar jag behöver ändra??
1 Guest(s)