January 11, 2003
altså det 108Mbit är typ överklockat 54Mbit nätverk. Det är (vad jag vet) bara Netgears produkter som har detta, och bara 802.11g tekniken. Dock är det ett top värde, inget den kan vidbehålla. Dessutom måste du har kanon signal och ingen kryptering eller skydd om du ska få ut nära den i praktiken. Jag tror den gör det genom att sända både i 11b och i 11g bandet...
Man brukar få mellan 50-80% av "top" hastigheten i verklig överföring, även beroende på hur kratig kryptering man har, om man rör sig eller inte, hur stark antenn du har osv. Kryptering BÖR du ha för utan det så kan alla som kan ta emot signalen få det du sänder, dvs filer, bilder, lösenord mm.
Att satsa på 11g är nog det bästa just nu, kör dock helst samma märke på alla sakerna. Även "54Mbit" räcker lång väg till det mesta, dock är filöverföring nog bättre i det fasta nätet men det går ju med 40+Mbit som du bör få...
October 4, 2002
paddanx wrote: altså det 108Mbit är typ överklockat 54Mbit nätverk. Det är (vad jag vet) bara Netgears produkter som har detta, och bara 802.11g tekniken. Dock är det ett top värde, inget den kan vidbehålla. Dessutom måste du har kanon signal och ingen kryptering eller skydd om du ska få ut nära den i praktiken. Jag tror den gör det genom att sända både i 11b och i 11g bandet...
Man brukar få mellan 50-80% av "top" hastigheten i verklig överföring, även beroende på hur kratig kryptering man har, om man rör sig eller inte, hur stark antenn du har osv. Kryptering BÖR du ha för utan det så kan alla som kan ta emot signalen få det du sänder, dvs filer, bilder, lösenord mm.
Att satsa på 11g är nog det bästa just nu, kör dock helst samma märke på alla sakerna. Även "54Mbit" räcker lång väg till det mesta, dock är filöverföring nog bättre i det fasta nätet men det går ju med 40+Mbit som du bör få...
Det är inte bara Netgear som har det, inte ens de som har hittat på tekniken - som är enkel: dubbla 54mbits sändare och mottagare.
Och i trådburet 100mbits nätverk borde du ganska lätt få 80-90+mbit...
1 Guest(s)