January 27, 2003
June 28, 2001
Elysion wrote: säg att du kan tanka dansbandstoppen och bränna ut 🙂
NO ! mkt farligt , jag gorde det, fan nu hoppar hon ner för trappan på fyllan o babblar ur sig lite ramdom ord och säjer att jag ska tanka ner det.
bla bla dire straight *hum hum dadadaaaddaaa* den vill jag ha
-ooook :apa:
January 6, 2003
Beex wrote: Surfa för ungefär 3000 sen säger du till henne att hon hade kunnat slippa den räkningen om hon skaffat ADSL.
Det är väll ungefär vad min gamla teleräckning låg på per kvartal men de undrade varför det skulle va bättre att skaffa ADSL men tillslut lyckades jag övertala dem. Det går så jävla snabbt sen att man kan ringa gratis över data nättet gör det inte sämre. så nu ligger min räkning på ca 300 kr per kvartal istället. Det går 10 gånger så nabt men det kostar bara en tiondel. 😀
Sitter just nu och ladar hem en smygtit på nya Matrix som är en kvart lång.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
June 11, 2001
Det finns ett par fördelar att byta till ADSL:
1: Fast månadsavgift, ingen risk för chockräkningar vid lång uppkoppling.
2: Det går inte att få program som byter till ett 071-nummer som tar 20 kr minuter eller så, ingen risk för räkningar på 20.000 kr eller mer.
3: 10 ggr snabbare.
4: Du kan själv betala till morsan vad det kostar eftersom det är fast månadsavgift.
5: Det är inte upptaget när någon ringer till er.
6: Du behöver inte använda datorn hela kvällen för att ladda hem en CD-skiva, det räcker med 20 minuter.
December 2, 2001
Tjaa.. Jag har väll varit lite i samma situation.. Satt väldrig länge med kabeltv bredband på 512/128 som jag tyckte gick aldeles för segt..
Men det va inte så lätt eftersom farsan tyckte de räckte bra så men.. till slut blev det så att jag gick med på att betala Anslutningsavgiften och mellanskillnaden på månadeskostanden från det förra bolaget. På det sättet löste jag det iaf. Och det ångarar jag inte.
February 14, 2003
Det blir ju investeringskostnaden som blir dyr. Med modem och öppningsavgift. Annars ligger ADSL på mindre än 400 per månad (vilket inte tynger Din mammas ekonomi mer) om Du väljer en halv MBit. Stå för investeringskostnaderna (omkring 1500:- kanske) själv, så behöver Du inte tjata på morsan när hon fortfarande kommer betala lika mycket (eller mindre) i månaden för ADSL. Det blir mest rättvist. Jag menar .. det är som att välja mellan 1 kg King Edward eller 10 kg mandelpotatis för samma summa .. det är inte svårt val.
2 Guest(s)