January 9, 2008
January 9, 2008
Började med att internet explorer inte funkade på dem andra i famlijens profiler, sedan några dagar senare så slutade det även sluta fungera på min admin sida.
Har testat firefox också, men fungerar inte häller.
Står bara söker när man är inne på internet, sen efter en stund så kmr de upp "Servern hittades inte"
Kör på modem från bbb som i sin tur är kopplat till en trådlös Netgear router.
Men båda bärbara datorerna fungerar utmärkt.
January 9, 2008
January 9, 2008
M-Speed wrote: Prova med att ställa om länkhastigheten på nätverkskortet, jag har varit med om at BBB:s modem/router inte förhandlar upp hastigheten till 100mb/s.
Prova både med och utan duplex i de olika hastigheterna.
Men internetuppkoplingen är ok, trodde först att de kanske var nätverkskortet som hade gått sönder.
Anslutningen kmr igång å så, tar emot å skickar. Men sen när man går in på internet så funkar de inte, inte msn häller å sen står de en uppdatering längst ner till höger den står bara på 0%. Så nåt galet är det allt =/
January 9, 2008
Templar- wrote: Om någon ska kunna hjälpa så får du nog beskriva problemet lite bättre...
vad har du för ip mm? (använd kommandor ipconfig /all)
kör du med router? testat o starta om den?
Testade att skriva in i kommandotolken
Tyvärr så kan jag ju inte få in alla resultat här, pga internet inte funkar på den datorn.
Men de jag kunde se var att den stionära datorn (som inte internet funkar på) hade följande.
Standard-geteway, DHCP-server och Dns-servar hade samma ip 192.168.1.1
Medans bärbara visade.
Standard-gateway . . . . . . . . : 85.228.128.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 85.228.128.1
DNS-servrar . . . . . . . . . . . : 195.54.122.204
81.26.228.3
195.54.122.198
195.54.122.200
March 23, 2003
Funkar det att pinga olika webadresser, typ http://www.google.se eller ip-adresser, typ: 66.249.93.104
får du svar?
2 Guest(s)