January 28, 2004
Eller rättare sagt vilken leverantör?
Tänkte att det kunde vara dags att skaffa bredband nu och undrar vilken leverantör jag borde välja. Hörde i förbigående någonstans(luddigt jag vet) att bredbandsbolaget bara hade köpt in sig på telias nät och att det var överbelastat, men det kan ju förstås bero på var man bor.
Någon som haft mycke strul med någon leverantör?
Hadde tänkt att ladda ner en del (schhh) och eftersom uppladdningshastighaten tydligen sällan överstiger 1mbit/sek så undrar jag om det är någon mening med att skaffa dyrare/snabbare typ 8-24mbit om man inte ligger och laddar multipelt hela tiden.
Tack på förhand!
January 28, 2004
January 6, 2004
Alla VDSL uppkoplingar är instabila pga sin låga upload som dem levererar dessutom så körs tekniken i Halv-Duplex.
Ska man jämnföra VDSL uppkoplingar så är dem lika knasiga allihopa.
Så det du ska göra är att söka efter ett stort Bolag med stora Kunder med ett stabilt nät och support.
I dagens läge så kompletterar BBB det hela paketet, finns ju för och nackdelar men som sagt så det gäller så för alla VDSL-leverantörer.
jag rekommenderar BBB, vare sig du uppgraderar/ansluter till 8mb eller 24mb tjänsten så betalar du lika mycket 399kr/månad.
October 28, 2004
Spray 2000 funkar bra för mig, visserligen bara 0,5 i upload, men kort bindningstid och bra anslutningsvillkor. Under det halvår jag haft dem så har bredbandet bara varit nere (som jag lagt märke till) ca 4h. Jag tror dessutom att de har någon form av kampanj nu. 😛
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
December 27, 2004
BBB har på sätt å vis köpt in sig i telias nät då de köpte Bostream som använde telias nät.
Telia 8000 har mina föräldrar (och min bror) och det används flitigt och fungerar bra! Kan rekommendera Felia lite där faktiskt.
Bor du så du kan få BBB-direkt-i-jacket (inte DSL alltså) så ska du klart ha det!
December 5, 2003
Lakszen wrote: Alla VDSL uppkoplingar är instabila pga sin låga upload som dem levererar dessutom så körs tekniken i Halv-Duplex.
Ska man jämnföra VDSL uppkoplingar så är dem lika knasiga allihopa.
Så det du ska göra är att söka efter ett stort Bolag med stora Kunder med ett stabilt nät och support.I dagens läge så kompletterar BBB det hela paketet, finns ju för och nackdelar men som sagt så det gäller så för alla VDSL-leverantörer.
jag rekommenderar BBB, vare sig du uppgraderar/ansluter till 8mb eller 24mb tjänsten så betalar du lika mycket 399kr/månad.
Fel, VDSL körs inte i halv duplex utan i full duplex. Alla ADSL tjänsterna är däremot halv duplex. Fel igen, grejen med VDSL är att du har högre upload än adsl alternativen som har max 0,8 i upload. Fel, tjänsten är inte instabil i vilket fall osm helst varför skulle det bero på den låga uploaden? Blanda inte ihop xDSL alternativen.. ADSL/ADSL2+ och VDSL ..
Har själv VDSL 13/21 o har inte haft problem med istabilitet under det senaste halvåret.
Har du möjlighet att få VDSL så ska du ta det, annars sikta på en adsl 8/1. Finns ju att få till en billig peng numera högre download har du sällan använding av så länge uploaden bara ligger på 1Mbit.
2 Guest(s)