October 24, 2002
Tjo
Jag har inte särskilt mycket erfarenhet med HSB-uppkoppling.
Dock har jag satt min laptop hos pappa nu, som jag styr igenom radmin hem ifrån, gjort så för att jag trodde att jag skulle nå högra hastigheter emot internet med hsb, å kunna dra ner filer till laptopen, sedan i lugn och ro dra dem till min hem dator.
De interna hastigheterna är jag jättenöjd med, dock är de emot internet jättedåliga. Jag laddar sällan över 300 kB/sek via DC, uppströms kommer jag ALDRIG över 85 Kb/sek, hur många som än laddar, testat att ha 20 portar öppar utan förbättrade resultat. Det verkar som hastigheten uppströms är låst där, det trodde jag också tills jag satte upp en ftp. När folk ladda upp filer var det inte ovanligt med hastigheter som 500 kB/sek, uppströms nåde dem som mest 350 kB/sek. Dvs mycket bättre hastigheter än på DC, så nu undrar jag om det är så för dem andra? Har HSB låst hastigheterna på DC, kan man förbättre uppströms på någotvis? (kör aktiv, ifall det nu skulle spela någon roll).
Är det likadant på andra p2p nätverk ex WinMX? Hur funkar HSB med BitTorrent?
June 2, 2003
Sitter man uppe nattetid så är hastigheten vanligtvis ca 1MB/s....även jag har hsb 10Mbit....antar att de är de ni kallar "bolina" !?
Spelar ingen roll från vad....DC FTP Torrent or what ever..... 8)
just ja de gäller åt bägge hållen...... När de gäller DC så håller man sig givetvis till 10Mbit's hubbar !!!
October 24, 2002
Nice wrote: Hoppas ni förstod att min hastighet var 1Megabyte/s in o ut inte 1Mbit......
bjorne har du verkligen 10Mbits lina ?
Vet inte vad jag har för s.k "mbit-lina", vet bara att jag har HSB bolina, med 100mbit internt.
Mind, tror du det finns någon lösning då? Hur kan de identifiera dc-protokollet?
October 24, 2002
Azorac wrote: [quote=bjorne] Mind, tror du det finns någon lösning då? Hur kan de identifiera dc-protokollet?
´
Med en sak som kallas en sheper (eller hur det stavas), underskata inte vad man kan göra med datorer
Har sökte och sökt efter "sheper" hittar inget. Snälla du, hade du kunnat berätta lite närmare om det här och vart det kanske kan hittas?
June 28, 2001
bjorne wrote: [quote=Azorac][quote=bjorne] Mind, tror du det finns någon lösning då? Hur kan de identifiera dc-protokollet?
´
Med en sak som kallas en sheper (eller hur det stavas), underskata inte vad man kan göra med datorer
Har sökte och sökt efter "sheper" hittar inget. Snälla du, hade du kunnat berätta lite närmare om det här och vart det kanske kan hittas?
ja jag vill oxå veta mer om just "sheper" som du kallar det, det jag skrev är nästan allt jag vet.
jag har ju sett att det går o pula lite med protokoll i avancerade FW program, och då måste det finnas för lite dyrare Routrar.
January 3, 2003
Azorac wrote: [quote=bjorne] Mind, tror du det finns någon lösning då? Hur kan de identifiera dc-protokollet?
´
det kallas packetshaper. en teknik som gör att man kan priotera traffik.
"shaping technology allows you to fix WAN and Internet performance problems. Shaping controls bandwidth utilization and application performance"
February 16, 2004
bjorne wrote: [quote=Nice]Hoppas ni förstod att min hastighet var 1Megabyte/s in o ut inte 1Mbit......
Vet inte vad jag har för s.k "mbit-lina", vet bara att jag har HSB bolina, med 100mbit internt.
Mind, tror du det finns någon lösning då? Hur kan de identifiera dc-protokollet?
Använder inte DC ftp-protokoll? Skulle jag säga att det gör.
December 25, 2000
Pojo wrote: [quote=bjorne][quote=Nice]Hoppas ni förstod att min hastighet var 1Megabyte/s in o ut inte 1Mbit......
Nej DC använder sitt eget protokoll.
Det finns program/routrar som har möjligheten att analysera alla paket och kolla om de är från något p2p nätverk och isåfall begränsa hastigheten. Skulle dock inte tro att HSB kör med något sådant utan att de har begränsat vissa portar. Vissa dc hubbar kör på port 21/80 också så att man skall kunna slippa dessa portbegränsningar, pröva en sådan hubb.
February 16, 2004
ViU wrote: [quote=Pojo][quote=bjorne][quote=Nice]Hoppas ni förstod att min hastighet var 1Megabyte/s in o ut inte 1Mbit......
Nej DC använder sitt eget protokoll.
Det finns program/routrar som har möjligheten att analysera alla paket och kolla om de är från något p2p nätverk och isåfall begränsa hastigheten. Skulle dock inte tro att HSB kör med något sådant utan att de har begränsat vissa portar. Vissa dc hubbar kör på port 21/80 också så att man skall kunna slippa dessa portbegränsningar, pröva en sådan hubb.
Då var det så att DC protokollet på ftp protokollet för det är därifrån som det kommer att det inte får finnas specialtecken () i namn på anvä'ndare och tror det gällde filer med.
1 Guest(s)