January 22, 2006
Hej
Har precis rensat min dator och får nu inte mitt trådlösa internet att fungera.
Det står "Begränsad eller ingen anslutning"
Under det står det "Du kanske inte kan nå internet eller vissa resurser på nätverket. Detta problem beror på att datorn inte kunde erhålla en giltig nätverksadress från nätverket.
Jag har en Acer 5024 och det hjälper något.
Mycket tacksam för svar.
Mvh Erik
July 16, 2003
mattan wrote: Du måste skriva in IP-adressen...
Du fick inte jobb hos mig :-p
Nä gå på xore-s linje.
Förmodligen har du en router eller AP som ger ut dynamiska adresser vilket den säkert gör. Men eftersom du har ett kryperat nät och på PCn ej korrekt nätverksnyckel så släpps du inte in. För du har väl WEP påslaget!? Logga in i routern/APn och kontrollera uppgifterna. När du browsar efter ditt trådlösa nät, hittas det med ett hänglås?
Om du testar och stänger av krypteringen en stund och prövar att ansluta för att se om det fungerar då.
Det finns väl ingen 3-part applikation som måste installeras för att konfa det trådlösa IF?
January 22, 2006
Jag har försökt logga in på routern, har en adress som gör att jag ska komma in på routern, har även föröskt komma in på den genom "Autokonfigurerad IP adress" men den httar ingenting.
När jag skrev in min WEP nyckel så sa den först att det var fel sen när jag skrev det andra alternativet så fick jag inget felmeddelande, så jag verkar ju ha rätt nyckel.
1 Guest(s)