January 26, 2005
Det är tyvärr inte så enkelt att bara logga in på routern och aktivera denna funktion.
Varje gång efter att jag har gjort en nollställning av routern (hard reset med knappen) så är funktionen för "enable radio" skuggad, dvs. jag kan inte aktivera själva sändaren/mottagaren på routern...
Jag har lyckats med att aktivera funktionen två gånger tidigare men har givetvis glömt hur detta görs.
När jag loggar in på routern nu så är sändaren avstängd och jag kan inte markera alternativknappen framför, eftersom denna knapp inte är klickbar...
Uppskattar givetvis alla tips jag kan få i ärendet (har kollat Netgears hemsida, men utan framgång)...
February 1, 2002
aha, jag såg fel på modellnr.
Då vet jag inte exakt hur det fungerar på den.
Edit:
The Adaptive Radio(AR) feature is an option that is available when the wireless settings is switched to the Auto 108 mode. When the Adaptive Radio feature is set to "Enable", the Auto 108 mode will rate down automatically to the standard 802.11g (11g or 11b) mode and operate at 54Mbps date rate or below when it senses any other neighboring wireless networks that is using an adjacent wireless channel. It will step up to a maximum data rate of 108Mbps when it senses that no other neighboring wireless networks are using adjacent channels. As the NETGEAR 108Mbps Wireless Products provide minimum interference to neighboring networks, the default setting for the Adaptive Radio feature is set to "Disable".
January 26, 2005
Kryssrutan jag syftar på finn under "advanced" i menyn till vänster. Under advanced väljer man wireless settings. Då får jag upp två alternativ. "Enable wireless radio" samt "enable SSID broadcast".
Att stänga av eller aktivera SSID är inga problem. Däremot är det värre med aktiveringen av wireless radio, eftersom denna kryssruta är passiv/grå (den går med andra ord inte att kryssa i) och så länge den är så kan bara routern användas som en normal router (utan den trådlösa funktionen).
Imorgon får förmodligen Netgear ett samtal från mig...så får jag se vad de säger.
December 24, 2002
aha okej, den heter "enable wireless access point" för mig. Det är väl aktiveringen av själva trådlösa sändningen antar jag?! Iaf för mig kan man kryssa i/ur den! Jag har en v.4
Trodde först det var något med att man kunde ta in radiosändningar, tyckte det lät lite väl fräckt för att vara sant=)
1 Guest(s)