March 10, 2003
Internet funkar på båda datorerna när jag stänger av brandväggen på den som har själva internetanslutningen.. Det är ju inte så bra att stänga av brandväggen när ca:13-15k försöker att hacka sig in på våran dator i veckan. Så hur delar jag internet på två datorer med branväggen i kopplad??
August 9, 2001
Jonte_89 wrote: Internet funkar på båda datorerna när jag stänger av brandväggen på den som har själva internetanslutningen.. Det är ju inte så bra att stänga av brandväggen när ca:13-15k försöker att hacka sig in på våran dator i veckan. Så hur delar jag internet på två datorer med branväggen i kopplad??
Se till att brandväggen tillåter trafik från det interna nätet och ut. Alternativet är förstås att manuellt öppna bara de portar som behövs, men det kräver oftast mer jobb.
Exakt hur du tillåter viss trafik i din brandvägg har jag ingen aning om, eftersom du utelämnade vilken brandvägg du använder.
/Lokpest
March 10, 2003
August 9, 2001
Jonte_89 wrote: Jag använder zonealarm
Enligt Zonealarm support så skall det räcka med att lägga till "New Network" i "Trusted Zone".
Har du lagt till ditt nätverk i "Trusted Zone"?
(Jag har ingen aning om hur detta görs eftersom jag inte använder ZoneAlarm själv.)
/Lokpest
2 Guest(s)