September 26, 2001
Hur j**la bombad i huvudet får man bli egentligen?
Egen ljudanläggning på DreamHack?
Tänk efter lite va... Crew har inte satt regel för att j**las med oss. Jag är säker på att om alla tänker efter i 10 sekunder så kommer de nog på anledningarna till varför man inte får ta med egen ljudanläggning till LAN som DH. Om inte så hör man inte hemma på DreamHack eller andra LAN där man bör respektera övriga deltagare.
Vi säger att om det blir tillåtet att ta med Ljudanläggning så kommer minst 500-600 att ta med det och spela sin knasiga musik på MAX-volym. Hur "skön" party stämmning blir det då? Tarkan-musik och hårdrock blandat med tattar-pop... o förresten, glöm inte AMIGA-musik... kallar ni det för stämmning när man inte kan höra ljudet i sina hörlurar för att nån j**el vill ha uppmärksamhet med sin musik?
Tänk efter lite.
/Out4BlooD
November 29, 2001
Jag håller med, men ändå konfiskerade de inte några högtalare vad jag vet... Visserligen så har jag bara störts av att crew kör alla compon med grov volym, inte av att privatpersoner har smaskat på så mycket. Men jag vill betona att jag förstår väldigt väl att du stör dig.
March 20, 2001
Endel av dom som var på DH kan inte ha varit så duktiga på att läsa. Det var skit många som hade högtalare och jag tycker att det är skita störande när folk sitter och spelar musik som man inte gillar när man ska lira.
Sen så tycker jag att DH crew gjorde det dåligt med sig engen ljudanläggning dom spelde musik vid fel tillfälle. Och dom menar jag inte lite låg musik. Kl 03.00 på lördag så spelade dom så att jag kände hur bordet vibrerade där jag satt och jag satt på rad16. Jag hade dom en kille ur min klan(shirunai) som lirade semifinal i q3 1on1 och han blev skit förbannad på att dom spelade musik då.
December 19, 2000
Hmm så vad ni i denna tråden vill är alltså att ha det helt tyst på LAN ?
DH2001 hade nog sämst stämning av alla LAN jag varit på, om ni tyckte att det var många som hade med sig högtalare så vet jag inte var ni kollade? Jag såg ingen mer än mig som hade med sig det.... när jag sänkte ner mina högtalare så hörde jag absolut ingen musik alls, bara lite fläktar å prat i bakgrunden.. å kallar ni det stämmning ?
Och hur kan ni bli sura på att det är högt ljud under demo compona??? Det är klart det måste vara det.
En sak till, DH's anläggning i år va alldeles för dålig för en hall av denna storleken, den 3 dubbla hade varit lagom... ni skulle ha sett anläggningen på TG01 .... raden med högtalare var större än hela DH's scen
Allt från mig med mina synpunkter på hur ett LAN ska vara
October 29, 2001
visst högtalare går bra att ha så länge dom håller ljudet på en bra nivå!!!!!! men när det blir så att folk ska höras mest så blir det välldigt störande. jag såg ganska många med högtalare. på väg mott dass satt ett gäng som hade högtalare. hos scenarna hade dom högtalare så visst var det gott om dom!!!!
July 3, 2001
Äkta lamers tycker det ju är så coolt när andra hör deras musik ifrån deras högtalere och tycker man är cool när andra som sitter i närheten tycker det är skitmusik och hör knappt vad man har i hörlurarna. Brist på respekt kallar jag det. Kan dom inte läsa regler? Stämningen på lanet var bra för överigt, tycker inte det skulle bli bättre stämmning för att alla har med sig egna högtalare och pumpar ut den musiken dom tycker är bra. Visst, jag kan ta med mig mina 700watts högtalare med 4 x 12" basar å kräma på riktigt rejält men det gör jag bara inte. På privat fest, självklart.
Så nästa gång kan ni som tar med er anläggning ta med hörlurar för det gynnar oss alla andra, visst kan man ha en mindre ljudanläggning men ingen med subwoofer.
På demo compona får dom gärna köra hög musik.
Tänk på dom andra nästa gång.
March 24, 2001
On 2001-12-07 15:14, p0w wrote:
DH2001 hade nog sämst stämning av alla LAN jag varit på, om ni tyckte att det var många som hade med sig högtalare så vet jag inte var ni kollade? Jag såg ingen mer än mig som hade med sig det.... när jag sänkte ner mina högtalare så hörde jag absolut ingen musik alls, bara lite fläktar å prat i bakgrunden.. å kallar ni det stämmning ?Och hur kan ni bli sura på att det är högt ljud under demo compona??? Det är klart det måste vara det.
En sak till, DH's anläggning i år va alldeles för dålig för en hall av denna storleken, den 3 dubbla hade varit lagom... ni skulle ha sett anläggningen på TG01 .... raden med högtalare var större än hela DH's scen
Jag undrar hur många watt du drog på dh, måste fan ha varit över 600 med din utrustning.
March 20, 2001
On 2001-12-07 15:14, p0w wrote:
DH2001 hade nog sämst stämning av alla LAN jag varit på, om ni tyckte att det var många som hade med sig högtalare så vet jag inte var ni kollade? Jag såg ingen mer än mig som hade med sig det.... när jag sänkte ner mina högtalare så hörde jag absolut ingen musik alls, bara lite fläktar å prat i bakgrunden.. å kallar ni det stämmning ?Och hur kan ni bli sura på att det är högt ljud under demo compona??? Det är klart det måste vara det.
jag har inte sagt nånting om att dom inte ska ha hög musik på compo tävligarna men att dom kunde jag ha gett fan i att spela musik kl 03.00 och spelat musik på dagen istället !!
October 21, 2001
On 2001-12-08 16:57, Waco wrote:
jag har inte sagt nånting om att dom inte ska ha hög musik på compo tävligarna men att dom kunde jag ha gett fan i att spela musik kl 03.00 och spelat musik på dagen istället !!
tror nog mer på att det var tech crew som körde den musiken. de hade skaffat nån egen anläggning som de körde med högtalarna i riktning mot sovsalarna.
1 Guest(s)