April 14, 2008
Hej
Jag undrar hur man får reda på vad man har för adresser på sina DNS servers?
Har gått in på command och skrivit: ipconfig/all, och då står de att bara en DNS server och den har samma adress som Gateway adressen, har läst att de inte är de riktiga, eller va man ska säga, eftersom att man ska ha 2 DNS servers och de ska inte ha samma adress som Gateway adressen...
men jag undrar iallafall vart man får reda på va man har för DNS adresser, anledningen till att jag behöver dom är att jag ska göra en Port Forward till min xbox 360, har även en D-Link DFl-200 om de har någon betydelse.....
March 14, 2001
Logga in på routern så borde du kunna se där någonstans vilken dns-server som används.
Kollar man på portforwards.com och deras guide för D-Link DFL-200 behövs det inte anges någon dn-server för att öppna portar?
Guide för att öppna portat till Xbox360 Live:
http://www.portforward.com/eng.....ve_360.htm
March 10, 2003
Är det en DFL-200 du har ? För jag vet inte om någon som heter DFi-200
Isf kolla denna guiden. http://www.portforward.com/eng.....ve_360.htm
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 14, 2008
Snorch wrote: Logga in på routern så borde du kunna se där någonstans vilken dns-server som används.
Kollar man på portforwards.com och deras guide för D-Link DFL-200 behövs det inte anges någon dn-server för att öppna portar?
Guide för att öppna portat till Xbox360 Live:
http://www.portforward.com/eng.....ve_360.htm
Det är den port forward guiden jag följer, men man måste ha en
"Static IP" och då behöver manDNS adresserna
April 14, 2008
Snorch wrote: Ja men skriv att det är det du försöker göra då.
Antingen gör du som jag skrev första, loggar in på routern och kollar någon status eller liknande, kanske DHCP.
Annars kan du bara ange routerns ipadress som "önskad dns-server" i inställningarna för nätverkskortet.
Det fungerar inte, för att spela online på 360 så måste man ha en router/brandvägg som tillåter NAT, men det gör inte min, och det fungerar inte med port forwarding, har du nån aning om hur jag kan göra för att få igång NAT? har inte heller UPnP på routern
March 14, 2001
Förklara ingen lite bättre vad du försöker göra och vad som inte fungerar.
Du skriver först att du vill veta vilken DNS du har, för att du måste ange den när du ställer in fast ip på Xboxen, rätt fattat?
Om det nu är rätt förståt, vad är det som inte fungerar med att ange routerns ip som dns?
Din router stödjer NAT om man kollar i specifikationerna för den.
Sen sluta tryck "Inaktivera BBCode i det här inlägget" när du postar, gör du inte det så gå in i "Profilen" din och ändra inställningen "Tillåt alltid BBCode:" till "JA", du hittar den en bit ner på sidan. Annars skippa citat-knappen.
April 14, 2008
det som inte fungerar med att ange routerns ip som DNS adress är att de inte fungerar, alltså, det fungerar inte på med xbox:en, port forwarden fungerar inte med xbox:et, men strunt samma, köper en ny router istället, vet du nån router som du tror fungerar bra med med att spela på xbox live med?
March 10, 2003
Om du inte får det att fungera med nuvarande router har jag svårt att se att du får det att fungera med en annan.
Antigen är det en felaktig inställning du gjort någonstans eller så har du
något form av internet med en brandvägg efter ditt jack. Fungerar det att koppla din 360 till internet direkt ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 14, 2008
Ctrl wrote: Om du inte får det att fungera med nuvarande router har jag svårt att se att du får det att fungera med en annan.
Antigen är det en felaktig inställning du gjort någonstans eller så har du
något form av internet med en brandvägg efter ditt jack. Fungerar det att koppla din 360 till internet direkt ?
internet kabeln till mitt 360 är kopplat till en D-Link DFL-200 brandvägg. men hur ska jag göra för att koppla den till internet direkt? de jag har är:
Zyxel prestige 600 series
D-Link DFL-200
3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point
Det är farsan som kopplat ihop allt de där, och har ingen aning om vad som är vad, vore shysst om du kunde berätta i vilken av apparaterna jag ska sätta internet sladden, om du känenr igen namnen eller vet va de är
April 14, 2008
Snorch wrote: Kabeln från Zyxel (modemet) som går till D-linken kopplar du till Xboxen.
Men då har ju inte D-linken som nån kabel, den leder ju till 2 datorer, då får ju inte dom något internet, eller?
vet du om de finns några fler uttag på Zyxeln? Är inte hemma just nu, så kan inte kolla de på baksidan just nu...
March 14, 2001
Då föreslår jag att du frågar pappa din om d-linken används till något speciellt. Det kan ju vara så enkelt att han missat att Zyxelen har en router också. Är det så att han missat det så ta helt enkelt bort den och kör med endast Zyxelen. Anslut alla datorer och Xboxet till den och följ portforward-guide för den istället så ska du se att det fungerar sen.
March 10, 2003
Är det så att uttagen i Zyxeln inte skulle räcka till eller liknande så kan man köra med en switch istället för router.
Går använda dlink routern som switch iof, men eftersom det kan strula bör man skaffa en riktig istället.
En gigabit switch är idag väldigt billigt.
1 Guest(s)