December 29, 2000
December 24, 2002
Tobiaz wrote: Jag har haft 4 datorer inkopplade samtidigt... Har hört att prestandan minskar efter 128 datorer eller nåt sånt...
Har du en vanlig router då? typ 100kr router från siba eller liknande?
men jag tänkte på en sak.. det finns ju 4st vanliga kontakter (RJ45 för TP kablar) och en Inbyggd 4-portars 10/100Mbps switch. om man använder alla RJ45 kontakter.. kan man inte använda den trådlösa då?
October 4, 2002
jonte_power wrote: [quote=Tobiaz]Jag har haft 4 datorer inkopplade samtidigt... Har hört att prestandan minskar efter 128 datorer eller nåt sånt...
men jag tänkte på en sak.. det finns ju 4st vanliga kontakter (RJ45 för TP kablar) och en Inbyggd 4-portars 10/100Mbps switch. om man använder alla RJ45 kontakter.. kan man inte använda den trådlösa då?
Är en Dlink DI713P med 4 portars switch, skrivarport, 11 mbit. Inköpt för c:a. 2 år sen...
December 24, 2002
Tobiaz wrote: [quote=jonte_power][quote=Tobiaz]Jag har haft 4 datorer inkopplade samtidigt... Har hört att prestandan minskar efter 128 datorer eller nåt sånt...
Är en Dlink DI713P med 4 portars switch, skrivarport, 11 mbit. Inköpt för c:a. 2 år sen...
oj jag menade 1000kr router inte 100kr router... hoppas du inte tog det som en förolämpning.. Men tack för alla svar.. jag har precis riggat upp mii trådlösa nätverk nu.. blir brutna connctions lite då o då.. men det e väl sånt man får leva med när man kör trådlöst..
October 4, 2002
jonte_power wrote: [quote=Tobiaz][quote=jonte_power][quote=Tobiaz]Jag har haft 4 datorer inkopplade samtidigt... Har hört att prestandan minskar efter 128 datorer eller nåt sånt...
oj jag menade 1000kr router inte 100kr router... hoppas du inte tog det som en förolämpning.. Men tack för alla svar.. jag har precis riggat upp mii trådlösa nätverk nu.. blir brutna connctions lite då o då.. men det e väl sånt man får leva med när man kör trådlöst..
Nejdå 😀 tog det för en felskrivning...
Den kostade 2000:- btw när jag köpte den :cy: + trådlöst nätverkskort för bärbar dator :cy:
March 19, 2003
Zyrus wrote: i vår router kan man ha 255 datorer
Routern/DHCP brukar ta nr 1 sen finns det 253 över. eller?
De där med trådlöst skulle jag säga att man kan ha lika många som plattser, dock så kan det bli kruxxit med signalstyrka när så pass många burkar blir inkopplade.
Så länge alla har rediga antenner så tror ja att man kan ha max antal dvs 254 eller vad routern är anpassad för.
Fast jag undrar om en vanlig d-link eller så pallar med så många inkopplade.
Dom tycks ju få tupp juck bara en burk är inkopplade ibland, överhettning osv 😉
1 Guest(s)