October 17, 2001
On 2001-11-04 22:30, nXsty wrote:
Ähh.. vadå ta med.. Det är ju bara att snylta på andra!Varför ta med massa dricka när man kan köpa jolt där? Onödigt bagage..
En kul grej man kan göra är att mosa 15-20 koffeintabletter och blanda i en burk jolt.
Med tanke på att en normalstor person (mellan 70-90 kg) blir koffeinförgiftad vid ca 12-15 tabletter så är det där ingen bra ide.
O kom inte me nått "jag är immun mot koffein" för sånt snack e inget annant än påhitt.
October 9, 2001
En gång i veckan bara?!
Jag är där så ofta att de vet vad min katt heter!
Jag är där så ofta så jag inte behöver säga vad jag ska ha när jag ringer!
"hej, det är jag."
- ok, 10 minutter.
Kebabpizza med tomat fastklistrad i locket!
(detta kanske inte är riktigt sant, men jag har så tråkigt på jobbet...)
October 21, 2001
On 2001-11-05 06:19, den störige wrote:
On 2001-11-04 22:30, nXsty wrote:
Ähh.. vadå ta med.. Det är ju bara att snylta på andra!Varför ta med massa dricka när man kan köpa jolt där? Onödigt bagage..
En kul grej man kan göra är att mosa 15-20 koffeintabletter och blanda i en burk jolt.
Med tanke på att en normalstor person (mellan 70-90 kg) blir koffeinförgiftad vid ca 12-15 tabletter så är det där ingen bra ide.
O kom inte me nått "jag är immun mot koffein" för sånt snack e inget annant än påhitt.
jo. risken för att hjärtat stannar är överhängande. har hänt en kompis till mig.
August 2, 2001
Hmm.. var ju ioförsig ett skämt men vissa här förstår tydligen inte ironi!
Ingen e imun mot koffein men vissa tål mer och andra mindre. Blandar man dessutom i en burk jolt blir det inte lika koncentrerat och då kan man ha i mer.
2x 80 gig raid
1x 40 gig
1x 17 gig
1x halvtrasig 8 gig =(
[ Detta Inlägg ändrades av: nXsty den 2001-11-06 00:18 ]
October 17, 2001
On 2001-11-05 21:33, nXsty wrote:
Hmm.. var ju ioförsig ett skämt men vissa här förstår tydligen inte ironi!Ingen e imun mot koffein men vissa tål mer och andra mindre. Blandar man dessutom i en burk jolt blir det inte lika koncentrerat och då kan man ha i mer.
Du kunde i princip inte ha mer fel....
Det är nämligen såhär:
I jolt finns det massor av socker, samt kolsyra.
Kolsyran har en sådan effekt på magen, att den substans som innehåller kolsyra inte behandlas i magsäcken så länge, utan går ut i tarmarna mycket snabbare.
Dessutom innehåller det mycket socker (och alla vet att socker sugs upp av blodet mycket snabbt).
Så det blir precis en omvände effekt av det du sa.
1 Guest(s)