Hur mycket dricka @ DH?|Page 2|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur mycket dricka @ DH?
LeviAthaN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1137
sp_UserOfflineSmall Offline
97099
November 6, 2001 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaja...! Vi ska alla dö nån gång!
Frågan är bara hur och koffeinförgiftning är verkligen en död värd en äkta datanörd!! 😀

quadd3n
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 143
97419
November 6, 2001 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe jo dö i överdos av koffein det är en datanörds-död. Tror ni 2 flak Cola räcker @ DH ?

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
97596
November 7, 2001 - 4:00 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-06 22:46, quadd3n wrote:
Hehe jo dö i överdos av koffein det är en datanörds-död. Tror ni 2 flak Cola räcker @ DH ?

jo,,,,,

första dan iaf 😀

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
97915
November 7, 2001 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-06 02:14, den störige wrote:

On 2001-11-05 21:33, nXsty wrote:
Hmm.. var ju ioförsig ett skämt men vissa här förstår tydligen inte ironi!

Ingen e imun mot koffein men vissa tål mer och andra mindre. Blandar man dessutom i en burk jolt blir det inte lika koncentrerat och då kan man ha i mer.

Du kunde i princip inte ha mer fel.... smile
Det är nämligen såhär:

I jolt finns det massor av socker, samt kolsyra.
Kolsyran har en sådan effekt på magen, att den substans som innehåller kolsyra inte behandlas i magsäcken så länge, utan går ut i tarmarna mycket snabbare.
Dessutom innehåller det mycket socker (och alla vet att socker sugs upp av blodet mycket snabbt).

Så det blir precis en omvände effekt av det du sa. smile

Hmm.. vet du vad du snackar om? Visst kanske det där stämmer men Koffeinet blir _iallafall_ mer utblandat och har inte lika stor effekt som om man åt rena koffeintabletter! Blandar man tex ut alkohol med Jolt så får det inte samma effekt som att dricka alkoholen ren. Samma sak med Guerana Boosters tex.. Dom smakar ju så j**la illa att man nästan måste blanda ut dom. Men man får inte lika stor energikick då som när man dricker dom rena!

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
98029
November 7, 2001 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte smidigare att köpa sin cola eller jolt där för den lär ju inte vara särsklit dyr.Jobbigt att bära med flak.

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
98077
November 7, 2001 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-07 18:47, nXsty wrote:
Hmm.. vet du vad du snackar om? Visst kanske det där stämmer men Koffeinet blir _iallafall_ mer utblandat och har inte lika stor effekt som om man åt rena koffeintabletter! Blandar man tex ut alkohol med Jolt så får det inte samma effekt som att dricka alkoholen ren. Samma sak med Guerana Boosters tex.. Dom smakar ju så j**la illa att man nästan måste blanda ut dom. Men man får inte lika stor energikick då som när man dricker dom rena!

Hehe,, om vi säger såhär:

Om du under normala förhållanden dricker 3 dl sprit helt rent. Och sen dricker 3dl utblandat med coca-col, så blir du mer full när du dricker det utblandat.

Detta pga att det finns massor av socker i colan som gör att alkoholen går ut i blodet snabbare.

ironanders
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
98097
November 7, 2001 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

om man ska ha cola så ska det vara svensk cola
annars smakar det diskvatten, munvatten eller wellpapp
och om man ska ha redbull så ska man ha Taibull (Tailänsk RedBull)
den finns att köpa i "välsorterade läskbutiker" eller i utländska butiker
den är typ 10 gånger kraftigare

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
98110
November 7, 2001 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-07 22:04, ironanders wrote:
om man ska ha cola så ska det vara svensk cola
annars smakar det diskvatten, munvatten eller wellpapp
och om man ska ha redbull så ska man ha Taibull (Tailänsk RedBull)
den finns att köpa i "välsorterade läskbutiker" eller i utländska butiker
den är typ 10 gånger kraftigare

6ggr kraftigare för att vara exakt. (om man räknar gram koffein / guarana per milliliter)

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
98210
November 7, 2001 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-07 21:46, den störige wrote:

On 2001-11-07 18:47, nXsty wrote:

Hehe,, om vi säger såhär:

Om du under normala förhållanden dricker 3 dl sprit helt rent. Och sen dricker 3dl utblandat med coca-col, så blir du mer full när du dricker det utblandat.

Detta pga att det finns massor av socker i colan som gör att alkoholen går ut i blodet snabbare.

Om vi säger såhär då.. Dricker man en kvarting 40% vodka blir man mycket fullare än om man blandar ut det med lika mycket cola. Även om det är lika mycket alkohol i så är den inte lika koncentrerad i sjuttisen och här därför mindre effekt. Om man skulle räkna som du säger skulle ju en sexa mellancider (som inehåller socker) 3,5% ge en värre fylla än en enda burk med 21% i. Det är därför det brukar stå på uppiggande medel att dom ska "tas på tom mage". Det är för att dom ska vara så koncentrerade som möjligt..

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
98214
November 7, 2001 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-08 00:30, nXsty wrote:
Om vi säger såhär då.. Dricker man en kvarting 40% vodka blir man mycket fullare än om man blandar ut det med lika mycket cola.

nej

Även om det är lika mycket alkohol i så är den inte lika koncentrerad i sjuttisen och här därför mindre effekt. Om man skulle räkna som du säger skulle ju en sexa mellancider (som inehåller socker) 3,5% ge en värre fylla än en enda burk med 21% i.

Ja, en sexa mellancider har bättre effekt än en burk med 21%.
Dock brukar det ta längre tid att häva i sig sex burkar istället för en, och detta spelar givetvis roll.

Detta får du lära dig (borde ha lärt dig) om du studerar bio-kemi på gymnasiet (naturlinjen).

Jastor
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 244
98221
November 7, 2001 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

cola funkar ju inte =/ .. bara en massa socket i sånt .. man vill ju bli pigg . inte "igång" .. eller iofs funkar väl det med men inte lika mycket =)

kör med er lite billig red/black bull istället . och inget svenskt blask utan importerat. (mycket billigare, för att inte tala om skillnaden 😉

ephedra förresten . nån som vet om det förbjudits ännu?

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
98576
November 8, 2001 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, en sexa mellancider har bättre effekt än en burk med 21%.
Dock brukar det ta längre tid att häva i sig sex burkar istället för en, och detta spelar givetvis roll.

Detta får du lära dig (borde ha lärt dig) om du studerar bio-kemi på gymnasiet (naturlinjen).

Interact din lirare!

Jag har känt mig mer påverkad av en burk 10,5 öl än vad jag känt på ett helt sexpack 3,5 cider. Trots att jag drack så fort jag kunde. Ni kanske kan förklara för mig,
1. Varför ska då alla uppiggande medel tas på tom mage för bästa effekt?
2. Testa själv o köp tex Guarana Boosters. Dra en ren och en med cola. Efter några dagars LAN e man ju ganska trött men drar man en ren känner man sig faktiskt mycket piggare efteråt. Drar man en blandad med cola blir effekten inte alls lika stark. TESTA SJÄLV!

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
98579
November 8, 2001 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-08 00:52, Jastor wrote:
cola funkar ju inte =/ .. bara en massa socket i sånt .. man vill ju bli pigg . inte "igång" .. eller iofs funkar väl det med men inte lika mycket smile

kör med er lite billig red/black bull istället . och inget svenskt blask utan importerat. (mycket billigare, för att inte tala om skillnaden wink

ephedra förresten . nån som vet om det förbjudits ännu?

Nej, ephedra e inte förbjudet ännu.. Finns att köpa på naturensdroger.nu bla där dom även säljer starka keffeintabletter.

EDIT: Skrev fel URL först

Athlon XP 1600+, 256mb OCZ DDR, Abit KG7-Raid, OCZ Gladiator.

Hårddiskar:
2x 80 gig raid
1x 40 gig
1x 17 gig
1x halvtrasig 8 gig =(

[ Detta Inlägg ändrades av: nXsty den 2001-11-08 17:11 ]

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
98782
November 8, 2001 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man säger såhär:

Om man festar en hel kväll så är det ganska normalt att man dricker ca 0,5dl ren sprit (om man bara dricker sprit, och går in för att bli full).
Låt säga att du dricker en halv liter på 3-4 timmar så blir du full, men absolut inte redlös (nu stämmer juh detta på mig).

Motsvarande i vin.
En flaska vin innehåller 0,7liter och ca 9% (allt mellan 6-12%).
Om man då räknar om det så blir det ca 3,5 flaskor vin.

Kan du ärligt påstå att du överhuvdtaget är vaken om du häver i dig 3,5 flaskor vin på 3-4 timmar?
Inte en chans!!
Detta beror på att det är så mycket fruktsocker / druvsocker i vin.

/anders

Caine
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 797
99059
November 9, 2001 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

JOLT!!

å vatten

loopz
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 9
99823
November 10, 2001 - 8:54 am
sp_Permalink sp_Print

Drick inte mycket Jolt cola!
MAn får ont i magen och mår illa då!!!

Illern
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 747
99826
November 10, 2001 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Ääääh...:sad:
Jag vill med till dh, men får ingen polare med mej.:???: Dom säger att dom inte ork...
Men nästa år vänta bara...

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
100757
November 11, 2001 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-08 21:01, interfact wrote:
Om man säger såhär:

Om man festar en hel kväll så är det ganska normalt att man dricker ca 0,5dl ren sprit (om man bara dricker sprit, och går in för att bli full).
Låt säga att du dricker en halv liter på 3-4 timmar så blir du full, men absolut inte redlös (nu stämmer juh detta på mig).

Motsvarande i vin.
En flaska vin innehåller 0,7liter och ca 9% (allt mellan 6-12%).
Om man då räknar om det så blir det ca 3,5 flaskor vin.

Kan du ärligt påstå att du överhuvdtaget är vaken om du häver i dig 3,5 flaskor vin på 3-4 timmar?
Inte en chans!!
Detta beror på att det är så mycket fruktsocker / druvsocker i vin.

/anders

I 3,5 70 cl flaskor vin finns det 2,2 dl rent sprit. Inte en halv liter eller en halv dl eller vad du nu menade..

blandar man ut 2,2dl 100% sprit 4x blir det ju 8,8dl 25%, dvs lite 88cl. Jag skulle nog inte palla det nej och jag har inte sagt det geller, men drack jag 88cl 25% skulle jag nog bli fullare än av 3,5 flskor 9% vin.

Athlon XP 1600+, 256mb OCZ DDR, Abit KG7-Raid, OCZ Gladiator.

Hårddiskar:
2x 80 gig raid
1x 40 gig
1x 17 gig
1x halvtrasig 8 gig =(

[ Detta Inlägg ändrades av: nXsty den 2001-11-11 16:47 ]

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
101155
November 12, 2001 - 6:31 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-11 16:44, nXsty wrote:
I 3,5 70 cl flaskor vin finns det 2,2 dl rent sprit. Inte en halv liter eller en halv dl eller vad du nu menade..

blandar man ut 2,2dl 100% sprit 4x blir det ju 8,8dl 25%, dvs lite 88cl. Jag skulle nog inte palla det nej och jag har inte sagt det geller, men drack jag 88cl 25% skulle jag nog bli fullare än av 3,5 flskor 9% vin.

hehe,,, det finns alltså ca 0,5liter sprit i 3,5 flaskor vin som jag sa (jag menar ju "drick-sprit" som håller 40%).
Och om jag då utgår från mig själv (och folk jag känner) så är det "lagom" med ca 0,5liter vodka för en fylla.

Dock kan varken jag eller någon person jag känner dricka 3,5 flaskor vin.

DETTA pga allt druvsocker i vinet som gör att det går utåhelvete snabbt in i blodet.

(fattar inte varför jag bråkar egentligen, ta o fråga din biologilärare så får du ett "riktigt" svar istället)

hjeltman
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
101298
November 12, 2001 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-12 07:31, interfact wrote:

On 2001-11-11 16:44, nXsty wrote:

hehe,,, det finns alltså ca 0,5liter sprit i 3,5 flaskor vin som jag sa (jag menar ju "drick-sprit" som håller 40%).
Och om jag då utgår från mig själv (och folk jag känner) så är det "lagom" med ca 0,5liter vodka för en fylla.

Dock kan varken jag eller någon person jag känner dricka 3,5 flaskor vin.

DETTA pga allt druvsocker i vinet som gör att det går utåhelvete snabbt in i blodet.

(fattar inte varför jag bråkar egentligen, ta o fråga din biologilärare så får du ett "riktigt" svar istället)

Alltså, när det gäller alkoholen har jag inte sett ett ord angåenda vad man har ätit innan mm, hur full man blir beror ju helt på vad/om man har ätit innan man går ut, hur ofta man dricker mm.. Det finns inget som heter "Jag dricker X antal öl, sen är jag berusad, efter X fler öl är jag full och efter X öl har jag däckat" Jag har druckit en sjutting brännvin på förfest, för att sedan gå ut på krogen och fortsätta, samtidigt som jag har drukit 3 folkisar och känt att "jävlar, detta funkar inte"..... Sen när man kommer till koffein-tabletter och energidrycker har ni glömt en anna sak, nämligen psyket. Tror man på en sak så fungerar det... Du kan egentligen dricka an vanlig dricka som smakar redbull, men tror du att det är redbull, som du "vet" att du blir piggare på, så kommer dig likförbannat bli piggare. Det finns egentligen inget lagligt som funkar rent somatiskt, eller rättare sagt, inget receptfritt. Men tycker ni att man blir piggare på tabletter eller vad ni nu tar för att vara vaken, så varsågoda, jag kör på vanlig Coke och mjölkchoklad.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 581
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL