Hur mycket dricka @ DH?|Page 3|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur mycket dricka @ DH?
interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
sp_UserOfflineSmall Offline
101814
November 12, 2001 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-12 13:21, hjeltman wrote:
Alltså, när det gäller alkoholen har jag inte sett ett ord angåenda vad man har ätit innan mm, hur full man blir beror ju helt på vad/om man har ätit innan man går ut, hur ofta man dricker mm.. Det finns inget som heter "Jag dricker X antal öl, sen är jag berusad, efter X fler öl är jag full och efter X öl har jag däckat" Jag har druckit en sjutting brännvin på förfest, för att sedan gå ut på krogen och fortsätta, samtidigt som jag har drukit 3 folkisar och känt att "jävlar, detta funkar inte"..... Sen när man kommer till koffein-tabletter och energidrycker har ni glömt en anna sak, nämligen psyket. Tror man på en sak så fungerar det... Du kan egentligen dricka an vanlig dricka som smakar redbull, men tror du att det är redbull, som du "vet" att du blir piggare på, så kommer dig likförbannat bli piggare. Det finns egentligen inget lagligt som funkar rent somatiskt, eller rättare sagt, inget receptfritt. Men tycker ni att man blir piggare på tabletter eller vad ni nu tar för att vara vaken, så varsågoda, jag kör på vanlig Coke och mjölkchoklad.

Du har juh givetvis rätt i att allt måste ske under lika förutsättningar (men det tog jag som en självklarhet).

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
102683
November 14, 2001 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-12 07:31, interfact wrote:

On 2001-11-11 16:44, nXsty wrote:
I 3,5 70 cl flaskor vin finns det 2,2 dl rent sprit. Inte en halv liter eller en halv dl eller vad du nu menade..

blandar man ut 2,2dl 100% sprit 4x blir det ju 8,8dl 25%, dvs lite 88cl. Jag skulle nog inte palla det nej och jag har inte sagt det geller, men drack jag 88cl 25% skulle jag nog bli fullare än av 3,5 flskor 9% vin.

hehe,,, det finns alltså ca 0,5liter sprit i 3,5 flaskor vin som jag sa (jag menar ju "drick-sprit" som håller 40%).
Och om jag då utgår från mig själv (och folk jag känner) så är det "lagom" med ca 0,5liter vodka för en fylla.

Dock kan varken jag eller någon person jag känner dricka 3,5 flaskor vin.

DETTA pga allt druvsocker i vinet som gör att det går utåhelvete snabbt in i blodet.

(fattar inte varför jag bråkar egentligen, ta o fråga din biologilärare så får du ett "riktigt" svar istället)

Jag bryr mig inte om vad som står på papper eller vadvetenskapsmän forskat fram. Det är mycket som inte stämmer. Jag litar på mina egna erfarenheter! Min biologilärare kanske säger att det är så men jag blir iallafall fullare av att adricka rent och värre kick av att äta koffeintabletter oblandat.

Det sär stämmer säkert på papret men alla saker som stämmer på papret stämmer inte i verkligheten. Det finns altid saker som är anorlunda!

Devlin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 279
102743
November 14, 2001 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

HAhaha, sjukt altså.
Detta var typ ett uppslagsverk av läsk och dess styrka Redbull,jolt,cola etc 😛

Om ni nu ska vara vakna så j**la länge ta och kasta i er ett par snöbollar så lär ni inte sova den helgen iaf 😉

LANmover
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 155
102773
November 14, 2001 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är sant att det som stämmer i teorin inte alltid stämmer i verkligheten.

För ni vet väl att humlor inte kan flyga

kobbe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
104242
November 16, 2001 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-06 02:14, interfact wrote:

On 2001-11-05 21:33, nXsty wrote:
Ingen e imun mot koffein men vissa tål mer och andra mindre. Blandar man dessutom i en burk jolt blir det inte lika koncentrerat och då kan man ha i mer.

Du kunde i princip inte ha mer fel.... smile
Det är nämligen såhär:

I jolt finns det massor av socker, samt kolsyra.
Kolsyran har en sådan effekt på magen, att den substans som innehåller kolsyra inte behandlas i magsäcken så länge, utan går ut i tarmarna mycket snabbare.
Dessutom innehåller det mycket socker (och alla vet att socker sugs upp av blodet mycket snabbt).

Så det blir precis en omvände effekt av det du sa. smile

Ni e ju goa båda två!
Det har ingen betydelse om man blandar ut det eller inte (ur förgiftningssynpinkt!)! Är det 20 tabletter i så är det 20 tabletter i! Sen att man inte behöver svepa allt på en gång e ju sin sak!

Men så j**la fjånigt att svepa massa koffeintablter! Iofs så behövs det väll nårra tabletter om man ska hålla sig vaken... så j**la jobbigt att röka på i 4 dagar utan att sova smile

*hopp*

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
104261
November 16, 2001 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-16 14:18, kobbe wrote:
Ni e ju goa båda två!
Det har ingen betydelse om man blandar ut det eller inte (ur förgiftningssynpinkt!)! Är det 20 tabletter i så är det 20 tabletter i! Sen att man inte behöver svepa allt på en gång e ju sin sak!

Men så j**la fjånigt att svepa massa koffeintablter! Iofs så behövs det väll nårra tabletter om man ska hålla sig vaken... så j**la jobbigt att röka på i 4 dagar utan att sova smile

*hopp*

Exempel:

Vi har en levande fisk.

Vi tar en pool på 5 miljoner kubikmeter med vatten (ok, stor pool, men detta är ett exempel bara.)
Sen häller vi i 5 liter bensin, och slänger i fisken.
Fisken kommer troligtvis överleva, då det är såpass utspätt.

Släng ner fisken direkt i dessa 5 literna med ren bensin så dör den direkt.

kobbe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
104287
November 16, 2001 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-16 14:59, interfact wrote:
Exempel:

Vi har en levande fisk.

Vi tar en pool på 5 miljoner kubikmeter med vatten (ok, stor pool, men detta är ett exempel bara.)
Sen häller vi i 5 liter bensin, och slänger i fisken.
Fisken kommer troligtvis överleva, då det är såpass utspätt.

Släng ner fisken direkt i dessa 5 literna med ren bensin så dör den direkt.

Helt sant.

Men om du tar o slänger i dig 20 tableter på en gång _eller_ om du krossar 20 tabletter och blandar ut det i en jolt o sveper den så har du i båda fallen fått i dig 20 tabletter, sant?

Om gränsen för koffeinförgiftning ligger på 10-15 tabletter blir du koffeinförgiftad i båda fallen! sant?

Peace love and understanding... hoho

kode
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 333
104306
November 16, 2001 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

varför inte vara smart:
drick mycket vatten, ta korta sovpauser varannan, var fjärde timme eller så. på det viset klarar ni er veckan ut utan att behöva överdosera.

hjeltman
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
105044
November 17, 2001 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Heja Kode!
Helt rätt!

sLAN
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
105057
November 17, 2001 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-07 22:18, interfact wrote:

On 2001-11-07 22:04, ironanders wrote:
om man ska ha cola så ska det vara svensk cola
annars smakar det diskvatten, munvatten eller wellpapp
och om man ska ha redbull så ska man ha Taibull (Tailänsk RedBull)
den finns att köpa i "välsorterade läskbutiker" eller i utländska butiker
den är typ 10 gånger kraftigare

6ggr kraftigare för att vara exakt. (om man räknar gram koffein / guarana per milliliter)

men 10ggr äckligare... bläää

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 485
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL