January 17, 2002
Jag har börjat lira på en CS server jag gillar, precis min skill nivå osv, men tyvärr är adminsen CP och kickar mig för dom tror att jag laggar ner andra spelare när jag har ett modem. Dom 180 ms ping jag har är onormalt lågt för att vara ett 56k. Jag gick in på servern på skolan och tog medelsnitts pingen för båda lagen (screenshot) och jämförde med den ping alla har när jag är inne med modemet. Det var ingen som helst skillnad på pingen i lagen. Jag la in bilderna och förklaringen i forumet men dom håller visst fast vid sin teori...
Kan nån försöka att skriva ner en förklaring hur mitt modem segar ner för andra så otroligt mycket? Dom skyller t.om enstaka mega lagg attacker på mig (när en spelare får 4k ping).... Skulle uppskatta ett snabbt svar!
January 28, 2003
Jag har själv haft en server uppe, ghost recon i detta fall. Jag har haft spelare i min klan som suttit på modem i spanien, men som inte warpat som ni beskriver det. 180 ms i ping är knappast så farligt, har man däremot packet loss, ja då blir det ryckigt.
Men har du packet loss så märker du det i regel själv genom att det blir nästintill omöjligt att spela, gubben hoppar från ena sidan på banan till andra.
Hur som hälst, lider själv av packet loss nu, kan inte ens spela och jag som brukade hosta för 36 ppl utan problem. Men så är det när man har Bredbandsbolaget 🙁
2 Guest(s)