September 16, 2002
Tjo.
Jag har hittills spelat SWAT 4 (Online CO-OP) genom att starta server på denna dator och spelat på samma. Tidigare har det fungerat utmärkt, men de senaste dagarna har jag kommit ner mot 3fps ibland. Det är verkligen inte uppskattat, och min polare som jag spelar med upplever samma sak, samtidigt.
Jag har forwardat port 10480 till denna dator.
Men jag tänkte nu prova köra Dedicated server på min laptop, medan jag spelar på denna, den stationära.
Men då är min fråga. Hur ska jag forwarda porten?
Ska jag forwarda den till laptopen, och sedan när jag ska connecta till servern så kör jag den lokala IP adressen, medan min vän använder min remote IP?
March 19, 2003
Det sista du sa låter logiskt.
Ansluter man till direkt ip eller går man in i nått "all seeing eye" liknande grej i spelet?
För i vissa spel finns det val för lokala eller spel över nätet.
Och då kan det bli knasigt om man väljer spel på nätet då sysn inte servern lokalt för den ska listas på nätet.
September 16, 2002
BarateaU wrote: Det sista du sa låter logiskt.
Ansluter man till direkt ip eller går man in i nått "all seeing eye" liknande grej i spelet?
För i vissa spel finns det val för lokala eller spel över nätet.
Och då kan det bli knasigt om man väljer spel på nätet då sysn inte servern lokalt för den ska listas på nätet.
Du får upp en server lista. Och när du startar server så får du välja om det är LAN eller Internet. Jag brukar då välja Internet.
Men vi använder oss alltid av funktionen att connecta direkt till IP.
1 Guest(s)