January 5, 2004
Se bilden nedan. Är det ens möjligt att koppla såhär, eller hur ska jag göra för att få två separata nätverk med hög säkerhet och 108mbps i det ena och endast hastighet nog för trådlöst surfande och låg säkerhet i det andra? Måste jag köpa ett till/ett nytt ADSL-modem, eller är hela tänket helt kört? Har bara Telias 0,5/0,5MBit-lina in, så hastigheten i det lättillgängliga nätverket behöver inte vara nämnvärt hög. Vill kunna surfa i båda nätverken, och det är där mina kunskaper inte är tillräckliga beträffande hur jag ska göra.
March 14, 2001
Ja det ska väl fungera bra, dock kan du ju stänga av router-funktionen i den andra routern (108mbps) så delar du ut internet genom den första och endast delar vidare med den andra..
Sen ska det väl bara vara att välja vilket av nätverken man vill koppla upp sig mot, antar jag..
January 5, 2004
Kan jag då fortfarande köra intern trafik mellan 108mpbs-routern och mina datorer i det privata nätverket, utan att det går via min gamla modem-router?
Jag hakade upp mig lite på dina ord om att stänga av router-funktionen, därav min fråga. Vill ju kunna köra 108mpbs internt där med hög säkerhet, samt hämta internet-delen från min gamla modem-router.
2 Guest(s)